کارگاه آموزشي چگونگي مقابله با ملخ صحرايي در مواقع اضطراري از 21 تا 23 مهرماه در تهران برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران کارگاه آموزشي با عنوان چگونگي مقابله با ملخ صحرايي در مواقع اضطراي مهرماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.

هدف اين کارگاه تحليل طرحهاي کشورهاي عضو در زمان حمله ناگهاني ملخ صحرايي ، شناسايي نقاط ضعف و قوت و بررسي سطح آمادگي کشورهاي عضو و ارائه راهکارهاي مناسب براي بهبود طرحهاي فوق است.

ملخ صحرايي يکي از بزرگترين آفات بين المللي است که کشورهاي زيادي را درگير نموده و متاسفانه کشور ما نيز از گزند اين آفت خطرناک در امان نمانده است.

به همين منظور سازمان خواروبار و کشاورزي ملل متحد (فائو) براي کاهش خسارت اين آفت در جهان اقدام به تشکيل مرکز کنترل ملخ صحراي در مقر اين سازمان در کشور ايتاليا نموده است.

اين مرکز داراي سه کميسيون منطقه ايي بوده که ايران به همراه کشورهاي هند، پاکستان و افغانستان عضو کميسيون منطقه اي جنوب غرب آسيا ( SWAC ) است.

هدف اين کميسيون انجام هماهنگي و ارتقاي دانش کشورهاي عضو در رابطه با ديده باني ، رديابي ، پيش آگاهي و مبارزه با ملخ صحرايي است و در اين راستا کارگاهي تحت عنوان چگونگي مقابله با ملخ صحرايي در مواقع اضطراري از تاريخ 21 تا 23 مهرماه با حضور نمايندگاني در سطح مديران ارشد از کشورهاي عضو در تهران برگزار مي شود.

لازم به ذکر است مشابه اين کارگاه ده سال پيش و در کشور موريتاني برگزار شد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار