قيمت تجهيزات ارتوپدي بالا رفته و مشکلاتي را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛نوربخش، رئيس انجمن ارتوپدي ايران در حاشيه کنگره ارتوپدي در جمع خبرنگاران گفت: تجهيزات پزشکي قيمت بالايي دارند و به عنوان رشته اي که درصدي از اعمال آن وابسته به وسيله است مشکل ساز شده است و در واقع يک مشکل جهاني به حساب مي آيد. 

وي افزود: حتي در کشورهاي توسعه يافته هم بيش از دو برابر تورم در اين زمينه ديده شده است. 

وي خاطرنشان کرد: افزايش قيمت ها در تجهيزات ارتوپدي دليلي جز استفاده از فناوري هاي بالا در زمينه نرخ قيمت جهاني افزايش يافته است و سازمان هاي بيمه گر تا حدي منابع خود را تطبيق کردند. 

*سازمان هاي بيمه گر هم تعهداتشان را بالا برده اند 
وي در ادامه افزود: سازمان بيمه گر براي پروتز زانو که در سال گذشته يک ميليون پرداخت مي کرد. امسال پنج ميليون پرداخت مي کند. 

وي گفت: قيمت جهاني و ما به التفاوت قيمت ارز فاصله وجود دارد، درصدد هستيم پرداخت از جيب مردم کاهش يابد. 

*توليد تجهيزات ارتوپدي در کشور بايد حمايت شود 
نوربخش افزود: پروتزهاي ارتوپدي از وسيله هاي حاصل فناوري هاست که از خارج وارد ايران مي شود و علي رغم آن توليد در ايران کاهش يافته و ابزار کاري در ارتوپدي کم شده است. 

وي افزود: درصدديم که بحث هاي پژوهشي و توليد بايد حمايت شود ،همچنين حمايت ها در پژوهش ها هم بايد افزايش يابد تا به کاهش قيمت و توليد ملي برسيم. 

*جراحي هاي ارتوپدي جزء بيمه قرار مي گيرند 
وي افزود: براساس قانون بيمه همگاني از سال 1373 تعويض مفاصل در موارد عفونت، شکستگي ها، اعمال جراحي ارتوپدي و جراحي هاي اوليه زانو جز بيمه قرار مي داد ولي جز تعهدات نبود که درسال 1379 جز پوشش قرار گرفته که در حال حاضر کاشت حلزون هم درصدد پرداخت خواهد شد در حوزه ارتوپدي نياز داريم تا مورد پوشش قرار بگيرد. /ح

انتهاي پيام

برچسب ها: تجهیزات ، ارتوپدی ، بیمه ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار