رد نام سری کتاب‌های کامیکی است محصول کمپانی دی. سی. کامیکز که در سال‌های 2003 و 2004 منتشر شد.

باشگاه خبرنگاران- رد نام سری کتاب‌های کامیکی است محصول کمپانی دی. سی. کامیکز که در سال‌های 2003 و 2004 منتشر شد.

در سال 2008 جان‌واریک هوبر براساس این داستان‌ها فیلمنامه‌ای نوشتند و رابرت شونک آن را کارگردانی کرد و در سال 2010  اکران شد.

در پی موفقیت این فیلم، در سال 2011 کمپانی سامیت اینترتینمنت دوباره برادران هوبر را استخدام کرد تا دنباله‌ای برای این فیلم بنویسند.

سپس دین پاریسوت برای کارگردانی فیلم انتخاب شد و آنتونی هاپکینز و کاترین زتا جونز هم به گروه بازیگران فیلم اول (نظیر بروس ویلیس و هلن میرن) پیوستند.

علی‌رغم فروش نه چندان خوب این فیلم و نظر غالبا منفی منتقدان، برادران هوبر دوباره با استخدام کمپانی سامیت اینترتینمنت درآمده‌اند تا فیلمنامه قسمت سوم را هم بنویسند.

نام فیلم ترکیب حروف اول کلمات «retired, extremely dangerous» است که یعنی از دور خارج شده، به شدت خطرناک» و مهری است که روی پرونده بروس ویلیس، شخصیت اصلی فیلم خورده است.

نظر منتقدهای خارجی

میک لاسال که از فیلم خوشش آمده، نوشته است: «در اواسط فیلم رد 2، وسط همه آن خنده‌ها و اکشن‌ها، ناگهان سروکله آنتونی هاپکینز پیدا می‌شود؛ او به هیچ وجه اهمیت نمی‌دهد که هیچ کس متوجه ویژگی‌های بازیگری او در چنین فیلمی نمی‌شود او در هر حالتی به شکلی بازی می‌کند که بتواند اسکار بگیرد».

جیمز براردینلی که دو ستاره و نیم به فیلم داده، یادداشت خود را چنین شروع کرده است: «نمی‌دانم فکر چه کسی بوده که رد را تبدیل به یک مجموعه فیلم کنند. فیلم اول، که براساس رمان گرافیکی دی. سی. کامیکز ساخته شده بود، یک فیلم دورانداختنی لذت‌بخش بود، اما هیچ ویژگی‌ای یا موفقیت عجیبی در گیشه نداشت که طلب ساخته شدن قسمت دوم را بکند.

در نتیجه وجود رد 2 غافلگیر کننده است؛ تماشای آن اصلا  به اندازه تجربه تماشای قسمت اول لذت‌بخش نیست بخش اعظم چیزهایی که در رد تازه و بامزه بود، در این دنباله تازگی خودش را از دست داده و به خط داستانی هم کمکی نمی‌کند؛

خط داستانی که تقلید/ هجوی است که از جیمز باند و در سطحی نوشته شده که بچه مدرسه‌ای‌ها هم می‌توانند برخی از مشلات واضح و آزاردهنده روایت را تشخیص دهند. کسی انتظار ندارد هلن میرن، آنتونی هاپکینز و جان مالکویچ را در چنین طرح داستانی احمقانه‌ای ببیند». 

امتیاز این فیلم در سایت IMDb تاکنون7 از 10 است و در سایت متاکریتیک 47 از 100.

منبع:ماهنامه سينمايي 24.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار