روزنامه اماراتي الخليج در گزارشي نوشت: منابع سياسي بلند پايه اشاره کردند که تل آويو به هر وسيله مي خواهد بر تصميم گيرندگان و افکار عمومي در آمريکا و اروپا تاثير بگذارد، تا تحريم ها بر ضد ايران کاهش نيابد، يا اينکه کاهش آن خيلي محدود باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه اماراتي الخليج در شماره امروز در مقاله اي با عنوان "نتانياهو در کنگره مقابله مي کند" به قلم "عصام نعمان" نوشت: طرح نقشه راه محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران براي حل و فصل مسئله هسته اي تهران،ديدار دوجانبه هيئت ايراني و آمريکايي و بالا بردن سطح شرکت کنندگان در مذاکرات هسته اي به سطح وزيران خارجه باعث شد محافل بين المللي از روند مذاکرات احساس آرامش کنند و تنها اسرائيل از اين اتفاق نظر بين المللي خارج شده است و بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم بر لزوم ادامه اعمال تحريم ها برضد ايران تاکيد کرد. سران اسرائيل معتقدند اعمال اين تحريم ها باعث شده است اقتصاد تهران به نقطه بي بازگشت برسد.

در اين گزارش آمده است: با وجود اين که نتانياهو هميشه مي گويد که اسرائيل به تنهائي جلوي دستيابي ايران به سلاح هسته اي خواهد گرفت، اما غير ممکن است چنين اتفاقي رخ دهد مگر که آمريکا قبلا از آن حمايت کرده باشد.

"عاموس هرائيل" تحليلگر سياسي در روزنامه هاآرتص تصريح کرد: "يکي از مسئولان بلند پايه در وزارت جنگ معتقد است پس از توافق کشورهاي بزرگبا ايران، حمله اسرائيل به اين کشور به مثابه خودکشي سياسي است".

البته، نتانياهو اين مسئله را مي داند. از اين رو، مي خواهد با انعطاف پذيري چشمگير ايران در کنگره آمريکا و در عرصه تحولات سوريه مقابله کند. 

نويسنده اين مقاله با اشاره به سفر وزير جنگ رژيم صهيونيستي به آمريکا براي منع لغو تحريمهاي اين کشور بر ضد ايران خاطر نشان کرد: "وندي شرمن" مسئول روابط با ايران در وزارت خارجه آمريکا در کميسيون روابط خارجي مجلس سناي آمريکا گفت بهتر است تحريم ها در دوره اول مذاکرات هسته اي تشديد نشود، بلکه به صورت ضمني به احتمال لغو جزئي تحريم ها اشاره کرد. از اين رو، در فضاي مثبت ايران و آمريکا خيلي دشوار است دولت اوباما تحريم هاي جديدي را بر ضد ايران اعمال کند.

اين روزنامه در ادامه در زمينه تحولات سوريه براي تاثير بر سياستهاي ايران،اشاره کرد و نوشت مقامات  اسرائيل، جايگاه سوريه در محاسبه هاي راهبردي ايران را مي دانند. از اين رو، با برخي گروه هاي مسلح مخالف تعامل خواهند کرد، تا خشم ايران را برانگيزد. آمريکا درباره اقدامات اسرائيل هوشيار است. به همين علت جان کري وزير خارجه آمريکا از شوراي ملي سوريه خواست در نشست ژنو دو شرکت کند، زيرا راه حل سياسي مطرح است. با وجود به نظر مي رسد، راه مذاکرات هنوز طولاني است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار