مهلت ثبت نام "عمره دانشجويي" از 5 آبان آغاز مي شود و بيشترين سهميه در اختيار متاهلين با تعداد 8400 نفر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران ؛ مهدي فقيهي،رئيس ستاد عمره دانشجويي در نشست خبري كه برگزار شد گفت:حدود 8400 متاهل و 6600 مجرد براي اعزام عمره دانشجويي وجود دارد كه ثبت نام از يكشنبه 5 آبان آغاز و تا 15 آبان ادامه دارد.


وي ادامه داد: اعزام 15 هزار دانشجو و 2 هزار سهمیه ویژه اساتید است كه بیشترین سهمیه در اختیار متاهلین است و پيشنهاد اوليه اعزام از اول اسفند مي باشد.


افزايش سهميه 2 هزار نفري حج عمره 

مهدي فقيهي،گفت: در سال گذشته حدود 15 هزار دانشجو عمره اعزام کرديم، يکي از اقدامات نو در اين زمينه اين بود که در سه مقطع قبل ، حين و بعد از حج از  عمره گذران نظر سنجي کرديم که درصد بالايي رضايت داشتند. هيچ فعاليت فرهنگي به اندازه عمره  در نسل جوان تاثير گذار نبوده است.

وي افزود: در سال جاري سه مقطع اعزام به عتبات داشتيم که ده هزار نفر را اعزام کرديم و اميدواريم که تا پايان سال هشتمين مرحله اعزام به عتبات را داشته باشيم.

وي همچنين از اعزام اساتيدي که قول اعزام به آنها داده شده بود ولي محقق نشد خبر دادو اظهارکرد: سال گذشته به 800 نفر از اساتيد قول اعزام داديم که محقق نشد و امسال با سهميه اي که براي آنها در نظر گرفته شده مي توانند ثبت نام کرده و اعزام شوند. 

فقيهي تصريح کرد: از مبلغي که دانشجويان براي عمره بايد پرداخت کنند اطلاعي نداريم مبلغ را سازمان حج و زيارت اعلام مي کند و ما تخفيف هايي را براي دانشجويان مثل سالهاي گذشته خواهيم گرفت.

وي همچنين از ارايه سه کتاب قبل ، حين و بعد از حج عمره به دانشجويان خبر دادو افزود: کتاب دريا به دريا قبل از سفر، کتاب همراه تا قبله حين سفر و کتاب هفت آسمان بعد از سفر براي دانشجويان طراحي شده است.

رييس ستاد عمره دانشجويي با بيان اينکه ستاد هيچ مسوليتي در قبال دانشجوياني که با کاروان‌هاي خارج از ضابطه ستاد مي روند ندارد عنوان کرد: برخي از دانشجويان با کاروان‌هايي خارج از ضابطه ستاد مي روند که در صورت هر گونه اتفاقي ما هيچ مسوليتي در قبال آنها نمي پذيريم،‌ دانشجويان بايد از طريق ستاد اعزام شوند./ح

انتهاي پيام/


برچسب ها: حج ، عمره ، دانشجویان ، سهمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۷:۴۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۲
:: به كعبه گفتم تو از خاكي من از خاكم چرا بايد به دور تو بگردم ندا امد تو با پا امدي دورم بگردي برو با دل بيا تا من به دور تو بگردم
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان بیابانی گیلاندهی
۱۳:۱۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
انشاالله خداوند برای تمام بندگانش قسمت کند.
آخرین اخبار