وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد برغم چشم اندازی های جدید کسری بودجه، قصد ندارد فرماندهی نظامی آمریکا برای آفریقا، موسوم به آفریکوم را حذف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال دیوید رودریگز، فرمانده آفریکوم در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد ما این موضوع را بعدا بررسی خواهیم کرد اما در حال حاضر آمریکا معتقد است داشتن مرکز فرماندهی برای آفریقا، کارآمدی ما را برای حمایت نظامی از وزارت امور خارجه بهبود می بخشد.

آفریکوم از زمان ایجاد در سال 2007 که مرکز فرماندهی آن در اشتوتگارت آلمان قرار دارد، درباره مبارزه با گروه های اسلامگرای مسلح و آموزش نیروهای متحد آمریکا در منطقه، پیوسته نقش خود را در آفریقا گسترش داده است.

لیندا تامس گرینفیلد، معاون وزارت امور خارجه آمریکا برای آفریقا در کنفرانسی اعلام کرد ما همیشه در آفریقا منافعی داشتیم. آنچه که از پنج سال پیش جدید است، اقدام مستقیم و بهتر هماهنگ شده ما نسبت به گذشته  است.

آفریکوم بودجه سالانه ای بالغ بر 296 میلیون دلار دارد اما با وجود این، هزینه های پایگاه لمونیر در جیبوتی را که یکی از پایگاه های اصلی آمریکا در آفریقا به شمار می رود، پوشش نمی دهد.

در 10 سال اخیر آمریکا شبکه ای تدارکاتی در سراسر شرق آفریقا با دسترسی امن به بنادر و فرودگاه های راهبردی ایجاد کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار