ميدل ايست انلاين در مقاله اي به قلم "نجاح محمد علي" نوشت : حل بحران سوريه در ژنو نيست بلكه ازطريق گفتگو و نزديكي بين ايران و عربستان حاصل مي شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ميدل ايست آنلاين ؛  این پایگاه خبری در مقاله اي به قلم نجاح محمد علي نوشت : حل بحران سوريه از طريق گفتگوهاي ژنو فقط ظاهر كار بوده و حل اين بحران نه در ژنو2 و نه در توافق روسيه با آمريكا و يا معامله بين ايران ، روسيه ، چين و آمريكا نبوده ، بلكه حل آن از طريق نزديكي و گفتگو ايران با عربستان و تفاهمي منطقه اي است.

وي در اين مقاله نوشت : رئيس جمهور ايران مي داند كه نمي توان نقش عربستان را در حل بحران سوريه ناديده گرفت، وحتي بعد از مذاكرات فشرده اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد در مورد سوريه، افراد مطلع ميدانند كه حل بحران در ژنو نبوده و ايران نيز به اين امر آگاه هست و مي داند در مذاكراتي كه انواع مسائل نظامي ، تروريستي ، مسأله صلح و... مطرح مي شود و افراد متفاوت با ديدگاه ها و اهداف مختلف به دور يك ميز جمع مي شوند ، رسيدن به يك راه حل سخت مي باشد.

اين مقاله مي نويسد اگرچه ايران گفته كه اگربدون پيش شرط به نشست ژنو دعوت شود ، در آن شركت خواهد كرد ، اما مسؤولين ايران به نقش عربستان در رسيدن به حل تفاهم آگاه هستند. 

وي سپس به نقش رئيس جمهور ايران در رسيدن به تفاهم با عربستان هنگامي كه دبير كل شوراي عالي امنيت ملي بود اشاره مي كند و مي گويد: رئيس جهور ايران سعي در توسعه روابط و پيمان هايي كه ايران با عربستان داشته دارد.

اين مقاله سپس به صحبت شمخاني دبيركل شوراي عالي امنيت ملي در گفتگو با اخضر ابراهيمي اشاره مي كند كه گفته : هر راه حلي براي بحران سوريه بايد قبل از تفاهم بين المللي از راه تفاهم منطقه اي باشد.

وي  مي افزايد : شمخاني كسي است كه بالاترين نشان عربستان سعودي را كه نشان عبدالعزيز آل سعود است  هنگامي كه وزير دفاع بوده در ديدار از عربستان ازملك عبدالله بن عبدالعزيز دريافت كرده و اين كه رئيس جهور ايران او را به عنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي تعيين كرده ، پيام واضحي است براي بهبود روابط  با عربستان و همكاري مشترك براي ايجاد امنيت در منطقه. 
برچسب ها: بحران ، حل ، سوریه ، اسد ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار