وزير امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندي نسبت به پيشبرد بحث گفتگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها از سوي يونسكو اطمينان داد كه جمهوري اسلامي ايران در ظرفيت ملي و به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد در تمامي سطوح آماده همكاري با يونسكو در جهت تقويت فعاليت‌هاي آن است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظريف" وزير امور خارجه کشورمان و ايرينا بوكوآ مديركل يونسكو روز چهارشنبه طي ملاقاتي در پاريس زمينه‌هاي تقويت و افزايش همكاري‌هاي في‌مابين را بررسي كردند.
 
ظريف در اين ديدار با اشاره بر اهميت كار يونسكو در حوزه فرهنگ، نياز جامعه جهاني به نقش اساسي شالوده‌هاي فرهنگي به عنوان يكي از عناصر اصلي توسعه پايدار و رسالت تاريخي و مهم يونسكو در اين خصوص را مورد تاكيد قرار داد.
 
وزير امور خارجه با ابراز خرسندي نسبت به پيشبرد بحث گفتگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها از سوي يونسكو اطمينان داد كه جمهوري اسلامي ايران در ظرفيت ملي و به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد در تمامي سطوح آماده همكاري با يونسكو در جهت تقويت فعاليت‌هاي آن است.
 
وي همچنين موضوع تقارب فرهنگي و هم افزايي فرهنگي را مورد توجه قرار داد.
 
مديركل يونسكو نيز در اين ملاقات با ابراز خرسندي از حضور ظريف در نشست رهبران كنفرانس يونسكو به ابتكارات مهم ايران در حوزه‌هاي فرهنگي اشاره كرد.
 
وي با تاكيد بر اينكه ايران مي‌تواند در حوزه فعاليت‌هاي يونسكو و راهبرد جديد ميان مدت اين سازمان نقش مهمي را ايفا کند تصريح كرد: ما مشتاقانه علاقمند به همكاري با ايران هستيم.
 
بوكوآ همچنين فعاليت‌هاي يونسكو در زمينه‌هاي فرهنگي و نيز طراحي برنامه 8 ساله كار يونسكو را تشريح كرد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ظریف ، دیدار ، مدیر ، کل ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار