وزارت امور خارجه سوئيس روز يکشنبه در بيانيه‌اي براي ميزباني مذاکرات آينده درباره برنامه هسته‌اي ايران اعلام آمادگي و از «پيشرفت‌هاي حاصل‌شده در اين مذاکرات» استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت امور خارجه سوئيس در اين بيانيه رسمي اعلام کرد: «هر چند در حال حاضر در اين مذاکرات توافقي حاصل نشده است ، اما اين پيشرفت ها «گامي به سوي امنيت بيشتر در جهان است که يکي از اولويت‌هاي سياست خارجي اين کشور به شمار مي‌رود.»

اين بيانيه افزود: اين پيشرفت‌ها درستي راه حل ديپلماتيک را تأييد مي‌کند که مي‌تواند  به تنهايي راه‌حلي پايدار براي اين مسئله پيدا کند که مورد رضايت همه طرف‌هاي درگير باشد.

براساس اين بيانيه، سوئيس متعهد مي‌شود به حمايت از تلاش‌هاي ديپلماتيک در اين زمينه ادامه دهد.

گروه 1+5(آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان) و ايران از هفتم تا دهم نوامبر براي دستيابي به توافقي در مورد مسئله هسته اي ايران در ژنو گرد هم آمدند.

پس از سه روز مذاکره، شرکت کنندگان در اين نشست در سطح وزيران بي آنکه درخصوص مسئله هسته‌اي ايران به توافقي برسند، به مذاکرات خاتمه داده و توافق کردند اين مذاکرات را بيستم نوامبر (29 آبان) از سر بگيرند.

اين سومين دور از اين مذاکرات طي شش هفته گذشته بود. نخستين دور مذاکرات اواسط اکتبر در ژنو برگزار شد.

سوئيس در اين مذاکرات که با هماهنگي کاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا برگزار مي شود، شرکت ندارد ؛ اما خدمات تدارکاتي خود را در اختيار طرف‌هاي شرکت‌کننده قرار مي‌دهد.

علاوه بر اشتون وزيران امور خارجه ايران ، فرانسه ، روسيه ، آلمان ، انگليس و همچنين معاون وزير امور خارجه چين به منظور شرکت در اين مذاکرات به ژنو رفتند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار