سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد در صورت حصول توافق با ایران ،مجموع دارایی‌های ایران که آزاد خواهد شد کمتر از ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌ان‌ان، رایس که این سخنان را روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان بیان می‌کرد در این باره افزود: "مبلغی که موضوع بحث ماست، مبلغ کمی است".

آمریکا اعلام کرده است به همراه دیگر قدرت‌های جهانی با مقام‌های ایرانی گفتگو می‌کنند.

موضوعات پیشنهادی برای رسیدن به توافقی در این زمینه، از جمله آزاد شدن بخشی از دارایی‌های ایران، با سوء‌ظن قانون‌گذاران آمریکایی و اسرائیل، به عنوان متحد اصلی واشینگتن در خاورمیانه، روبرو شده است.
سوزان رايس مشاور امنيت ملي آمريکا در عین حال در بخش دیگری از مصاحبه‌اش گفت آمريکا هيچ قصدي براي عذرخواهي از ملت افغانستان به علت اشتباهاتي که در زمان «جنگ با تروريسم» مرتکب شد، ندارد. 

رايس افزود از منبع گزارش هاي منتشر شده درباره عذرخواهي آمريکا از افغانستان اطلاع ندارد. وي افزود در شرايطي که آمريکا و افغانستان براي توافق نهايي درباره توافقنامه امنيتي دوجانبه تلاش مي کنند، اين مسئله (عذرخواهي) مطرح نيست. 

رايس گفت: «متني براي عذرخواهي تنظيم يا ارسال نشده است. نيازي نيست که آمريکا از افغانستان عذرخواهي کند». 

رايس همچنين در مصاحبه با شبکه تلويزيوني سي ان ان گفت آمريکا از افغانستان در امور امنيتي از جمله آموزش نيروها و عمليات مبارزه با تروريسم و حرکت به سوي دموکراسي و توسعه اقتصادي کمک کرده است. 

جان کري وزير امور خارجه آمريکا روز سه شنبه تلفني با حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان گفتگو کرد و از او خواست لويه جرگه را براي موافقت با توافق امنيتي آمريکا و افغانستان متقاعد کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار