در هياهوي تبليغات منفي پروسه‌ طولانی دریافت رواديد سدي ديگر در مقابل ورود گردشگر به کشور مي سازد، که لغو آن فرصتي ديگر براي نمايش مهمان نوازي ايراني به جهان گردشگري است.

ژاله ابراهیمی نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شواهدي در خصوص افزایش درخواست سفر به ایران از سوی توریست‌های خارجی، گفت: با وجود افزایش درخواست سفر به ایران به طور قطع نمي توان بهبود و رشد صنعت گردشگری در کشور را نتيجه گرفت چرا که همچنان ورود توريست به ايران با موانعي مواجه است.

وي در ادامه با بيان اينکه تصاویر ذهنی مخدوش از ايران  نزد گردشگران همچنان باقي مانده، اظهار داشت: متاسفانه هنوز تبلیغات منفی با هدف سياه نمايي از افکار جهانی پاک نشده، ايران با ابهام و در برخي با واهمه به عنوان مقصد سفر گردشگران برگزيده مي شود، چرا که تلاش موثري در راستاي معرفی درست چهره واقعی کشورمان صورت نگرفته است.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران، با اشاره به تاثيرگذاري تبليغات در جذب گردشگران،‌ گفت: امروزه رقابت میان کشورها در حوزه گردشگری به وجود جاذبه ها خلاصه نمی شود بلکه در چگونگی بازارسازی و بازارداری در گردشگری و جذب گردشگران و پاسخگویی به انتظارات آن هاست، اين در حالي است که در کشور ما هنوز وب‌سايت حرفه اي به زبان گردشگران براي رساندن صداي گردشگري کشور به آن سوي مرزها وجود ندارد.

وي تصريح کرد: در شرايطي که بسياري از کشورها با تبليغات مستقيم و غيرمستقيم به دنبال جلب گردشگر و تبديل شدن به قطب گردشگري هستند، در مراکز جمعيتي مانند ميداني در شهر رم تبليغي بزرگ از شهر استانبول به نمايش در مي آيد تصويري که گردشگران را به سوي اين مقصد مي کشاند. 

ابراهیمی در ادامه برگزاري جشنواره ها را يکي از راهکارهاي جلب گردشگر به کشور دانست و گفت: تبليغات غيرمستقيم حاصل از برپايي جشنواره ها گامي موثر در جهت روشن سازي افکار جهانی در سايه تجربه سفر به ايران، خواهد بود که متاسفانه در کشورمان از پتانسيل تبليغات در راستاي توسعه گردشگري بهره برداري نمي شود.
 
وي ادامه داد: ‌جشنواره صداي عشاير و فستيوال طعم ها و غذاهاي سنتي و ... بدون تبليغات جهاني تنها به افزايش سفرهاي داخلي ختم شده و در نهايت پتانسيل جلب گردشگر خارجي مغفول مي ماند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران، جريان لغو روادید را فرصت جلب اطمينان گردشگران براي ورود به کشور دانست و افزود:  در هياهوي تبليغات منفي زمانی که گردشگری می‌خواهد به ایران بیاید باید پروسه‌های طولانی دریافت رواديد را طی کند که اين خود سدي ديگر در مقابل ورود گردشگر به کشور مي سازد.

وي ادامه داد: لغو و تسهيل صدور رواديد یکی از راه‌های ورود گردشگران خارجی به ایران تسهیل شده، که در شرايط امروز برداشتن سدهاي مقابل گردشگران، فرصتي ديگر براي نمايش مهمان نوازي ايراني به جهان گردشگري است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
باید بدانیم که اگر توریستی مورد زورگیری قرار بگیره ویا فروشگاه و یا رستوران و یا تاکسی و اقامتگاه و غیره...که میخواد استفاده کنه مورد سو استفاده قرار بگیره پدیده ای که اکنون گریبان همه هموطنانرا هم گرفته ،باعث میشه توریست فرارکرده و چهره ایران رو تاریک جلوه بده
آخرین اخبار