مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 40 هکتار از اراضی اختلافی بین اشخاص و منابع طبیعی در خوی به منابع طبیعی بازگردانده شد.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بر اساس پی‌گیری‌های انجام شده و طرح موضوع در محاکم قضایی 40 هکتار از اراضی اختلافی بین اشخاص و منابع طبیعی در شهرستان خوی با صدور رای قاضی مربوطه این عرصه به منابع طبیعی بازگردانده شد.

وی ادامه داد: این پرونده یکی از مهم‌ترین پرونده‌های مطروحه در سال‌های اخیر بود و جا دارد از همه همکاران و قضات که در پی‌گیری موضوع و حراست از انفال اقدامات موثری را انجام داده‌اند تقدیر و تشکر کنم.

پیرمرادی با بیان اینکه ارزش تقریبی این عرصه بیش از 42 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که همکاران و مجموعه قضایی آذربایجان غربی کار بسیار مهمی را در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی انجام داده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان تنها ارگان دولتی است که برای اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی اخذ سند کرده و مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی در خزانه ثبت می‌شود.

وی تشخیص اراضی ملی و تثبیت حاکمیت دولت بر این اراضی را یکی از وظایف مهم و اساسی اداره‌کل منابع طبیعی آذربایجان غربی عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا تفکیک اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت بر انفال، بیش از 90 درصد از اراضی ملی آذربایجان غربی ممیزی شده و در حال حاضر نیز کارهای نهایی برای دریافت اسناد مالکیت اراضی در دست اقدام است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.