"ابراهیم حاتمی‌کیا" و "کمال تبریزی" و دیگر سازندگان فیلم‌های در حال تعلیق در انتظار دریافت مجوز پروانه نمایش فیلم‌های خود به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، فیلم‌های "قصه‌ها" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی "رخشان بنی اعتماد" ، "پریناز" به تهیه‌کنندگی "عبدالمحمد نجیبی" و کارگردانی "بهرام بهرامیان" و "آتیش بازی" به تهیه‌کنندگی "مرتضی شایسته" و کارگردانی "بهمن گودرزی" از شورای پروانه نمایش، مجوز اکران دریافت کردند اما اهالی سینما و سازندگان فیلم‌های "خانه پدری"، "خرس"، "خیابان‌های آرام"، "پاداش"، "ماهی و گربه"  و "گزارش یک جشن" نیز در این انتظار مجوز به سر می‌برند.


بنا بر این گزارش، در این هفته "حجت‌الله ایوبی"  دو دیدار سینمایی داشت یکی دیدار با "عباس کیارستمی"، "ناصر تقوایی"، "رخشان بنی‌اعتماد"، "بهمن فرمان‌آرا" و "خسرو سینایی" که طرح‌های آن‌ها را برای ساخت فیلم جدیدشان بررسی و  به آنان قول مساعد داد تا بزودی شرایط فیلمسازی برای این پنج کارگردان را فراهم کند و دیدار دوم  با دکتر"محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که گزارشی از وضعیت حال حاضر سینما ارائه داد.


 همچنین، خبرهایی از سفر "جمشید مشایخی" هنرمند بزرگ تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان سفیر صلح و دوستی ایران از سوی باشگاه استقلال به اسپانیا به دلیل وقوع اتفاقات این چند روزه در صفحه اجتماعی "لیونل مسی" به گوش رسید که در همین راستا با هماهنگی "علی فتح‌الله‌زاده"، مدیرعامل باشگاه استقلال، "جمشید مشایخی" برای دلجویی از "لیونل مسی" به اسپانیا می‌رود تا به عنوان سفیر فرهنگی ایران از سوی باشگاه استقلال این مهم را به انجام برساند، شاید این خبر در ظاهر مثبت به نظر برسد اما از درون روی خوشی ندارد.

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته، در پی درخواست سینماگران از رئیس سازمان سینمایی برای بررسی و پیگیری وضعیت امور مالیاتی سینماگران، کارگروهی با دبیری "رمضانعلی حیدری‌خلیلی" در سازمان سینمایی تشکیل شد.

همچنین،‌"ناصر تقوایی" یکی از فیلم‌سازان دوران گذشته سینما که چند سالی را از سینما دور بود با حضور در جشنواره سینما حقیقت از تجربیات خود بیان کرد که به نوعی از بازگشت دوباره خود به سینما خبر می‌دهد.
وی در این باره این چنین گفت: من همیشه به وزارت ارشاد اشکال اساسی داشتم و فکر نمی‌کنم هیچ مدیری در دنیا پیدا شود تا بتواند این چنین وزارتخانه‌ای را از بالا به پایین اداره بکند.


گفتنی است، سرانجام هفتمین جشنواره بین‌المللی "سینما حقیقت" با حضور "حجت‌الله ایوبی" و بزرگداشت "ناصر تقوایی" به پایان رسید و رئیس سازمان سینمایی از بازگشت "ناصر تقوایی" خبر داد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار