بر اساس آمار و ارقامي که در "بوینس آيرس" منتشر شد، رشد اقتصادي آرژانتين در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه دوم به طور قابل توجهي کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، سازمان آمار آرژانتين اعلام کرد رشد اقتصادي اين کشور در فاصله ماه‌هاي ژوييه تا سپتامبر نسبت به سه ماهه دوم امسال 0.2 درصد کاهش يافت.

با اين حال، ميزان رشد اقتصادي آرژانتين در سه ماهه سوم امسال نسبت به همين مدت زمان در سال گذشته 5.5 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

ميزان حساب‌هاي جاري آرژانتين نيز در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه دوم يک ميليارد و 270 ميليون دلار کسري داشت.

اين در حالي است که آرژانتين در سه ماهه سوم سال گذشته 692 ميليون دلار افزايش حساب جاري داشت.

در همين خصوص، توليد صنعتي آرژانتين نيز نوامبر امسال نسبت به همين ماه در سال گذشته کاهشي معادل 4.7 درصد را نشان مي‌دهد. حال آنکه کارشناسان رقم 0.6 درصد را براي اين کاهش پيش بيني کرده بودند.

اين شاخص‌هاي اقتصادي در حالي روند کاهش را در پيش گرفته است که اعتراضات مردمي در اين کشور به علت اوضاع بد اقتصادي افزايش يافته و مردم با تظاهرات در خيابان‌ها اعتراض خود را به اقدامات دولت نشان مي‌دهند.

اين در حالي است که آرژانتين از زماني که ورشکسته شد يعني از سال 2002 که به علت ناتواني در بازخريد اوراق قرضه حاکميتي از استقراض در بازار مالي محروم شد، مجبور است تراز تجاري مثبت داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رشد ، اقتصاد ، آرژانتین ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار