بيماري "زخم بستر" از بيماري‌هايي است که در کنار مراقبت‌هاي ويژه نيازمند تغذيه‌ي مناسب است.

دکتر مسعود کيمياگر متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ضمن معرفي روغن ماهي به عنوان يکي از عوامل ترميم "زخم بستر" گفت: فرد مبتلا به زخم بستر روزانه به مقادير زيادي ويتامين c نيازمند است که بيشتر در مرکبات يافت مي‌شود که علاوه بر آن بايد به چنين افراد مکمل ويتامين c داده شود.

وي در ادامه افزود: منبع پروتئين که بيشتر در شير و تخم‌مرغ انواع گوشت و ماهي ديده مي‌شود از مواد ضروري مورد نياز اين افراد است.

کيمياگر، با بيان اين مطلب که روغن ماهي از ديگر مواد مهم تغذيه اي براي درمان و پيشگيري از بيماري زخم بستر است گفت: اين روغن ماهي داراي ترکيبات اسيدچرب، امگا3، ويتامين A و D وجود دارد که اين روغن با وجود امگا 3 فراوان در خود به سلامت بافت‌هاي بدن، پوست و به سلامت مغز و اعصاب فرد کمک مي‌کند و علاوه بر اين در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي مقيد است و نقش يک آرامبخش قوي را ايفا مي‌کند.

وي اظهار داشت: اين روغن کمتر به مصرف خوراکي روزانه مي‌رسد و بيشتر به عنوان دارو به بيماران تجويز مي‌شود.

وي در ادامه گفت: بيماري" زخم بستر" از بيماري‌هايي است که نياز به مراقبت‌هاي پرستاري دارد که در کنار آن تغذيه مناسب مي‌تواند نقش مهمي در پيشگيري و درمان داشته باشد. که در اين ميان روغن ماهي از جمله خوراکي‌هاي مفيد براي بهبود فرد از بيماري زخم بستر مي‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: غذا ، زخم ، تغذیه ، روغن ، مرکبات ، مکمل ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار