رویترز گزارش داد: مقامات آمريکايي همچنان مخالف حضور ايران در کنفرانس ژنو2 هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کنفرانس ژنو2 برای حل سیاسی بحران سوریه قرار است در بیست و دوم ماه کنونی ژانویه برگزار شود. این در حالیست که مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا بار دیگر امروز اعلام کردند ایران در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

این مقامات آمریکایی ادعا کردند تغییر زیادی در مواضع ایران ایجاد نشده است بنابراین نه به صورت رسمی و نه در حاشیه این کنفرانس حضور نخواهد داشت.

از سوی دیگر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد هدف کنفرانس ژنو2 تشکیل هیئت انتقالی با اختیارات کامل است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل گفت: هدف اصلی کنفرانس ژنو2 رسیدن به توافق درباره تشکیل دولت انتقالی با اختیارات اجرایی کامل بوده و این مسئله تفسیر بیانیه ژنو1 است.

این در حالیست که اظهارات دبیر کل سازمان ملل ضرورتا همسو با مواضع روسیه نیست. 

مقامات روس در تازه ترین مواضع خود پس از دیدار با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در مسکو از ادامه حمایت از بشار اسد برای مقابله با گروه های تروریستی خبر دادند. قرار است نشست دیگری در سیزدهم ماه جاری برای فراهم کردن مقدمات کنفرانس ژنو2 برگزار شود. در این نشست سرگئی لاوروف و جان کری وزرای خارجه روسیه و آمریکا و اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه حضور خواهند داشت.

قبل از کنفرانس ژنو2، نشست وزرای خارجه گروه دوستان سوریه در پاریس روز یکشنبه با حضور ائتلاف مخالفان و به ریاست احمد الجربا برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار