دكتر عليرضا جهانگيريان رئيس سازمان هواپيمايي كشوري عصر امروز از مركز كنترل فضايي كشور بازديد به عمل آورد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري در اين بازديد بخش مراقبت پرواز شامل: كنترل هواپيما، راه‌ها و فرودگاههاي كشور و همچنين بخش الكترونيك كه مجموعه ارتباطات و ناوبري سيستم هاي ارتباطي، كمك ارتباطي، نگهداري و تعمير را پوشش مي دهد مورد بازديد قرار گرفت.

در اين بازديد مهندس شوشتري معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاههاي كشور، ضمن ارائه گزارشي با بيان اينكه در حال حاضر 92 راه هوايي در كشور وجود دارد بيان داشت، ما از 16 رادار براي پوشش پروازهاي مختلف بهره مي گيريم كه در اين ميان با 11 كشور همسايه ارتباط سيستمي داريم.

در ادامه دكتر جهانگيريان با اشاره به امكانات موجود در مركز كنترل فضايي كشور بيان داشت: امكانات و تجهيزات گسترده اي كه در اختيار اين مركز است نشانگر برنامه ريزي قوي در اين حوزه بوده و دقت و هوشياري همكاران مانند يك ساعت بايد مورد نظر قرار بگيرد.

ايشان افزود: كشور از توان علمي و امكانات مساعدي در زمينه علم و فناوري برخوردار است و بهره گيري از اين پتانسيل ارزشمند ضمن اينكه ما را ياري مي رساند 50 درصد نيازمنديهاي موجود در اين بخش را براي كشور تامين مي كند و قطعاً موجب تقويت روحيه خود باوري ملي نيز خواهد شد.

اين گزارش مي افزايد بازديدهاي صورت گرفته به منظور آشنايي با نحوه فعاليت هاي كنترل پرواز در فضاي كشور و رصد نمودن زير ساخت هاي ناوبري و نظارتي صورت گرفت.

گفتني است در اين بازديد جمعي از مديران ، معاونين و دست اندركاران سازمان هواپيمايي كشوري و مدير عامل، معاونين شركت فرودگاههاي كشور نيز حضور داشتند.


انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان ، هواپیمایی ، کشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار