تظاهرکنندگان ضد دولتی روز يکشنبه مراکز اخذ رأی را در بانکوک، پايتخت تايلند ،و استان‌های ديگر در جنوب اين کشور مسدود کردند و مانع از حضور رأي دهندگان در انتخابات اوليه در تايلند شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری  آلمان، تظاهرکنندگان ضد دولتي روز يکشنبه مراکز اخذ رأي را در بانکوک - پايتخت تايلند - و چندين استان ديگر در جنوب اين کشور مسدود کردند و مانع از حضور رأي دهندگان در انتخابات اوليه يک هفته مانده به برگزاري انتخابات سراسری در تايلند شدند.

روند رأی گيری اوليه براي انتخابات سراسری روز دوم فوريه توسط معترضانی مختل شد دهها مرکز اخذ رأي را به محاصره خود در آوردند و دست کم 2 مرکز اخذ رأی را در پايتخت تايلند به کلي مسدود کردند.

تا ساعت 9 صبح روز يکشنبه، دست کم 13 محله اخذ رأي در بانکوک رأي گيري را لغو کردند و تعطيل شدند زيرا مقامات و رأي دهندگان نمي توانستند وارد مراکز اخذ رأي شوند.

اخلال در روند رأي گيری يکي از جدي ترين مشکلات براي دولت موقت "يينگ لاک شيناواترا" نخست وزير تايلند، محسوب مي شود که به منظور تقويت مشروعيت خود در مواجهه با تظاهرکنندگان در بانکوک، تصميم گرفت انتخابات زودهنگام برگزار کند.

پيش بيني می‌شود حزب "هِر پي تای" در انتخابات سراسري به پيروزي برسد زيرا محبوبيت اين حزب در استان‌های پرجمعيت شمالي و شمال شرق تايلند زياد است و حزب اصلي مخالف دموکرات نيز از حضور درانتخابات خودداری کرده است.

با تحريم انتخابات توسط حزب اصلي مخالف تايلند در بسياري از مناطق جنوبي تايلند ، شک و ترديد‌هايی در اين باره که آيا تحت اين روند حد نصاب پارلمان انتخاب مي‌شوند يا نه.

 تظاهرکنندگان ضد دولتي خواستار انجام اصلاحات سياسي قبل از برگزاري هرگونه انتخاباتي هستند تا بتوانند نفوذ برادر بزرگتر شيناواترا " تاکسين تخيت" وزير سابق تايلند ، را در اين کشور کاهش دهند. تاکسين شيناواترا در سال 2008 به منظور فرار از حکم 2 سال زندان به اتهام فساد از تايلند فرار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار