منابع قرض‌الحسنه در هشت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته رشد منفی 7.9 درصد را به خود اختصاص داده است.

اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: در بحث منابع قرض‌الحسنه بالای 700 هزار نفر در نوبت استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه به‌ویژه قرض‌الحسنه مسکن هستند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون با انبوهی از تقاضا در بخش پرداخت منابع قرض‌الحسنه مواجه هستیم که در این موضوع باید در نظر داشت که منابع بانک‌ها کاملا محدود است.

کمیجانی افزود: وام 10+ 50 میلیون تومان مسکن متعلق به زوج‌هایی است که تاریخ عقد آنها مربوط 92.10.17 به بعد است و پرداخت 10+ 35 میلیون تومان مربوط به سایر زوج‌هایی است که تاریخ عقدشان قبل از 92.10.17 و سایر موارد است.

قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه بر اساس آمار هشت ماهه رقم منابع قرض‌الحسنه منفی 7.9 درصد شده است اظهار داشت: این روند کاهشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده به همین بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با محدودیت منابع مواجه هستند.

وی در مورد اینکه آیا وام قرض‌الحسنه ازدواج افزایش خواهد یافت یا خیر؟ گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج از سوی بانک‌ها هم اکنون در حال اجرا است و ما امیدواریم که بتوانیم با بررسی‌های لازم منابع مورد نیاز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را برای تسهیلات گیرندگان وام قرض‌الحسنه ازدواج تأمین کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تسهیلات ، بانک مرکزی ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار