وزیران دارایی و مسئولان بانک های مرکزی مهمترین اقتصادهای جهان (گروه 20) به مسئله تاثیر سیاست پولی آمریکا بر سلامت اقتصادهای نوظهور خواهند پرداخت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مسئول روس اعلام کرد وزیران دارایی و مسئولان بانک های مرکزی مهمترین اقتصادهای جهان (گروه 20) در سند نهایی که پس از نشست روزهای شنبه و یکشنبه گروه 20 در شهر سیدنی منتشر می شود ، به مسئله تاثیر سیاست پولی آمریکا بر سلامت اقتصادهای نوظهور خواهند پرداخت.

با این حال، در این نشست که برای نخستین بار از سوی استرالیا سازماندهی می شود ، نباید منتظر مسئله مهمی در عرصه اصلاح اقتصادی به ویژه در ارتباط با رشد اقتصادی جهان ، سرمایه گذاری ، مقررات مالی یا همکاری در زمینه مالیاتی بود.

احتمالا موضوع کندی رشد اقتصادی در چین و تلاطم در بازارهای مالی کشورهای نوظهور در بحبوحه تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کاهش برنامه خرید اوراق قرضه که بازار بورس ، اوراق قرضه یا بازار پولی را تحت تاثیر قرار داده است ، از جمله مواردی است که در این نشست مطرح خواهد شد.

این مذاکرات درباره اصلاح سیاست های پولی و مالی لازم برای بازگشت به رشد اقتصادی متوازن و پایدار براساس چارچوبی خواهد بود که پاییز گذشته در نشست قبلی گروه 20 در روسیه به تصویب رسید.

بحث درباره چگونگی انجام این فرایند ، شیوه اتخاذ راهبردها و آنچه که این راهبردها باید شامل آن شود خواهد بود ، اما هنوز برای مطرح کردن پاسخ ها در زمینه معیارها و نتایج خاصی که می تواند به اجرا درآید ، خیلی زود است.

 این احتمال وجود دارد که سران گروه 20 با پیشنهاد صندوق بین المللی پول درخصوص به تعویق انداختن تاریخ مذاکرات درباره اصلاح صندوق بین المللی پول به ژانویه 2015 موافقت کنند. تلاش قبلی در این زمینه به سال 2010 بر می گردد که واشنگتن آن را تصویب نکرد.

مسئولان قدرت های اقتصادی نوظهور موسوم به بریکس (برزیل ، روسیه ، هند ، چین و آفریقای جنوبی) اصلی ترین کشورهایی که عدم اصلاح صندوق بین المللی پول آنها را تحت تاثیر قرار داده ، قرار است درباره این مسئله گفتگو کنند.

مسئولان کشورهای عضو بریکس قرار است در مذاکراتشان در حاشیه نشست سران گروه 20 درخصوص ایجاد یک بانک توسعه با سرمایه 50 تا 100 میلیارد دلار به منظور تثبیت بازارهای ارز گفتگو کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، سیاست ، نوظهور ، کاهش ، پولی ، منفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار