قم/ در شیراز ؛

آغاز برنامه کمیسیون های ششمين اجلاسيه منطقه‌اي جامعه مدرسين

آئین آغاز به کار نشست کمیسیون های ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان گزارشی از وضعیت روحانیت و حوزه های علمیه در استان گفت: استان فارس دارای ستارگان پرفروغ مرجعیت از صدها سال پیش است و هم اینک نیز روحانیت در استان جایگاه ویژه ای دارد.

آیت الله ایمانی با اشاره به تحصیل سی هزار طلبه در پنجاه و هفت مدرسه علمیه استان افزود: بیست و پنج مدرسه علمیه خواهران هم در استان فعالیت می کنند.

آیت الله ایمانی خاطر نشان کرد: قریب به هفتاد نماز جمعه در استان اقامه می شود که بیشترین تعداد نماز جمعه در بین استانهای کشور را دارد.

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و دبیر برگزاری این اجلاسیه هم به تشریح برنامه های کمیسیون ها پرداخت و گفت: از چند ماه بیش مطالعه مشکلات، آسیب ها و راهکارهای مسائل حوزه و روحانیت در منطقه آغاز شد و مطالب بسیار مفیدی جمع آوری شده است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: این مصوبات به نهادهای ذی ربط از جمله شورای عالی حوزه، مرکز مدیریت و نهادهای فرهنگی تبلیغی و دولت ارجاع داده خواهد شد و همچنین جمع بندی مصوبات خدمت مقام معظم رهبری تقدیم می گردد.

گفتنی است کمیسیون های ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در نوبت صبح و بعدازظهر مسائل مطرح شده را بررسی و مصوبات نهایی را برای طرح در اجلاسیه عمومی روز پنج شنبه آماده خواهند کرد./س
 
پایان خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.