مشاور عالی معاونت امور هنری وزارت ارشاد گفت: باید به جایی برسیم که زمینه گسترش الگوهای برتر اسلامی ایرانی هم در داخل و هم در عرصه بین‌المللی فراهم شود.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری و اطلاع رسانی سومین جشنواره مد و لباس فجر، حسن مهرجردی، مشاور عالی معاونت هنری وزارت ارشاد در این مراسم درباره موسسات هنری تک منظوره سخن گفت و یادآور شد: موسسات هنری تک منظوره در شرایط جدید برای بسط فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهیا شده است.  

وی درباره اشاراتی که در قرآن به لباس شده گفت: لباس در جایگاهی تکمیل کننده شخصیت زن و مرد عنوان شده است. این نشان دهنده جایگاه فرهنگی و هنری انسان است.  

مهرجردی تصریح کرد: در بینش دینی و آیین‌های ملی ما بحث لباس و پوشش از مباحثی است که همیشه مطرح بوده است و اهتمام آقای قبادی و دوستان ایشان در کارگروه مد و لباس جای تقدیر دارد. امیدوارم که در شرایط جدید در این حوزه شاهد گسترش کمی و کیفی بیشتری باشیم.  

وی درباره موسسات تک منظوره هنری توضیح داد: ما جلسات متعددی را در موسسات هنری تک منظوره در خدمت آقای قبادی بودیم و ایشان اصرار داشت که این کار در راستای اشخاص حقیقی به اشخاص حقوقی تبدیل شده و تشخص یابد تا به جایی برسیم که زمینه‌های الگوهای برتر ایرانی اسلامی هم در داخل و هم در عرصه بین‌المللی فراهم شود.  

مشاور عالی معاونت هنری ارشاد خبر از راه‌اندازی 30 موسسه هنری تک منظوره در بخش مد و لباس داد و در پایان اظهار امیدواری کرد که فعالیت ‌آن‌ها گسترش یابد.  

در ادامه این مراسم شاهین ترکمن، رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تبلیغاتی ایران خاطر نشان کرد: ما باید این موضوع را بررسی کنیم که چرا در حوزه تبلیغات مد و لباس دارای رشد نیستیم در حالی که در سایر حوزه‌های فرهنگی در خاورمیانه تأثیرگذار هستیم.  


انتهای پیام/اق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار