دولت با جذب اعتماد بخش خصوصی و صنعت دو طرفه در طرح‌های عمرانی زمینه سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد.

مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بستر بسیار خوبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل وجود دارد که اولین اقدام برای دولت قانون بودجه 93 است که 34میلیارد دلار فاینانس برای دولت و هم چنین سهم پیش‌پرداخت 15% در نظر گرفته شده است.  
 
وی در ادامه گفت: این بستر بسیار عالی برای وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی فرصت طلایی محسوب می‌شود.  
 
لاهوتی افزود: شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل فراهم شده که حتی می‌توانند از منابع خودشان برای سرمایه گذاری استفاده کنند.  
 
وی در رابطه با اقدام دیگر دولت در توسعه حوزه حمل و نقل گفت: دولت با واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و حتی زیر 50% خود به بخش خصوصی شرایط استثنایی سرمایه گذاری را فراهم کرده است.  
 
در ادامه علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران گفت: گام اول در رابطه با سرمایه گذاری در تمام حوزه‌ها کسب اعتماد است که باید بین بخش خصوصی و دولت ایجاد شود.  
 
وی در رابطه با گام بعدی سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل گفت: به دلیل منفعت دولت در طرح‌های عمرانی باید پروژه‌ها به صورتی طراحی شود که منفعت دولت و بخش خصوصی با هم همراه باشد.
 
خسروی افزود: باید در پرداخت‌ها و روش‌های جدید پرداختی ابتکاراتی بر مبنای اقتصاد مقاومتی مد نظر داشته باشیم تا بانک‌ها اقدامات جدی در این حوزه انجام دهند.  
 
وی ادامه داد: رابطه سرمایه گذاری در این حوزه باید به این صورت باشد که دولت طرف حساب بانک‌ها و بانک‌ها طرف حساب، پروژه‌های عمرانی باشد که این پروژه‌ها به اتمام برسد.
برچسب ها: حمل ، نقل ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار