ارتش اوکراین ممکن است بار دیگر در شرق این کشور متحمل شکست سنگینی شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، خبرنگار این شبکه در کی یف تصریح کرد ارتش اوکراین ممکن است بار دیگر در شرق این کشور متحمل شکست سنگینی شود.

خبرنگار این شبکه افزود نیروهای مسلح اوکراین سه مشکل بزرگ در شرق این کشور پیش رو خواهند داشت. نخستین مشکل آنها مشکلات فنی و تجهیزاتی است. ارتش در سالهای اخیر پول کافی دریافت نکرده و دولت حتی رژیم سابق یانوکوویچ را به خرابکاری متهم کرده است. مشکل دوم ارتش به روحیه ارتش و اراده نیروهای اوکراینی برای اقدام علیه ساکنان شرق اوکراین مربوط می‌شود. 

نیروهای مسلح اوکراینی می‌گویند نمی‌دانند آیا دولت کی یف مشروعیت دارد و کاملا به اقدامات خود در دفاع از این دولت اطمینان ندارند و در خصوص اقدام خشونت آمیز علیه مردم اوکراین تردید دارند.

هنگامی که نیروهای مسلح تلاش کردند وارد شهر کراماتورسک شوند، مردم منطقه جلوی آنها ایستادند و تانکها نهایتا عقب نشینی کردند و  این یکی از شکست‌های مهم ارتش در هفته گذشته بود. 

مشکل سوم ارتش این است که بسیاری از ساکنان شرق اوکراین که مسلح نشده‌اند از جنبش جدایی طلبان حمایت می‌کنند و در راهپیمایی‌ها حضور می‌یابند. این افراد به نوعی سپرهای انسانی محسوب می‌شوند. ارتش نمی‌تواند بدون آسیب رساندن به این گروه از اوکراینی‌ها ساختمانهای دولتی را باز پس گیرد. اوضاع از آنجا پیچیده شده که جدایی طلبان در اسلاویانسک یک خبرنگار آمریکایی، یک خبرنگار انگلیسی و یک خبرنگار اوکراینی در حال حاضر را گروگان گرفته‌اند. 

این خبرنگار درباره حضور نیروهای آمریکایی در لهستان و کشورهای منطقه بالتیک گفت کی یف عقیده دارد این تدابیر آمریکا کافی نیست. اوکراینی‌ها مایلند آمریکا مجازاتهای بیشتری علیه روسیه اعمال کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار