یک نماینده مجلس گفت:

ایجاد بازار صادراتی راهی برای احیای پرورش "میگو"

نوری گفت: برای احیای دوباره صنعت میگو باید حمایت‌های اساسی از طریق مسئولان صورت گیرد تا جایگاه اصلی را در کشور بدست آورد.

 سیدراضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره وضعیت پرورش میگو و علت رکود آن طی چند سال اخیر عنوان کرد: پرورش میگو در زمان دولت نهم و دهم تأکید بر این بود که جایگاه خود را درشیلات کشور پیدا کند و برنامه‌های زیادی ارائه شد اما متأسفانه بسیاری از برنامه‌ها ناتمام ماند.
 
وی ادامه داد: اجرایی نشدن این برنامه‌ها عوامل مختلفی دارد که باید کارشناسانه آنها را بررسی کرد.
 
وی تصریح کرد: از طرف دیگر تسهیلاتی که باید برای این بخش در نظر گرفته شود تا فعالیتشان را به شکل صنعتی انجام دهد صورت نگرفت.
 
وی افزود: روی‌هم رفته پایانه‌های صادراتی که باید کمک کنند تا ما این مجموعه را در کنار دیگر آبزیان آماده صادرات کنیم تعریف نشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: همه این عوامل به صورت حلقه‌های زنجیره‌ا‌ی به هم متصل هستند و باید از تولید به مصرف مورد توجه ویژه قرار گیرند تا علاوه بر مصرف داخلی مصرف خارجی را در نظر داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد:‌ طبق نظر کارشناسان از لحاظ درآمدزایی اقتصادی این صنعت می‌تواند نقش بسیار زیادی در توسعه اقتصادی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: استان خوزستان که یکی از مناطق تولید آبزیان است اگر با پرورش این محصول آن را به بازار جهانی عرضه کنیم حداقل می‌تواند تا دو برابر درآمد نفتی استان درآمدزایی داشته باشد.
 
وی در پایان اظهار داشت: لازم است به لحاظ فکری و آموزشی برای مجموعه‌هایی که اقدام به کار خواهند کرد انجام شود و نگاه ما به مجموعه فقط اقتصادی نباشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار