عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اساسی‌ترین نحوه پرداخت یارانه شیر از سوی دولت در فاز دوم قانون هدفمندی باید حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده باشد و در این راستا تولیدات حمایت و سرانه مصرف شیر در جامعه کاهشی نداشته باشد.

هدایت الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که افزایش چند درصدی قیمت شیر در راستای حمایت از تولید و مصرف در فاز دوم قانون هدفمندی عادلانه تر به نظر می رسد، افزود: افزایش قیمت باید متناسب با تولید و متضرر نشدن کشاورزان باشد به گونه ای که دامدار بتواند به روند تولید محصول با اندکی سود معقول و منطقی ادامه دهد و مصرف کننده قدرت خرید داشته باشد و متحمل فشار و افزایش قیمت نشود.

وی تصریح کرد: قبل از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی افزایش قیمت هیچ نوع کالایی منطقی نیست و ضروری است که مسئولان نظارتی قیمت ها را کنترل و افزایش غیر منطقی قیمت ها به بهانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی جلوگیری کنند.

نماینده مردم سراوان خاطر نشان کرد: دولت باید با ارائه بسته های حمایتی و تامین مواد اولیه مورد نیاز، تولیدکنندگان داخلی را حمایت و بازار را کنترل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چنانچه تولید کننده ای از سوی دولت حمایت نشود با کمبود تولید و عرضه مواجهه خواهیم شد و در راستای جبران کمبود و تامین بازار افزایش واردات را به دنبال خواهیم داشت.

وی در ادامه تاکیید کرد: چنانچهه تولید کننده مواد اولیه و نهادهای دامی مورد نیاز را با قیمت بیشتری تهیه کند نباید انتظار داشت که محصولات خود را با قیمت ارزان عرضه کند وتحت چنین شرایطی بین کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت ها روند تعادلی نخواهد بود.

مرادزهی با بیان اینکه افزایش قیمت شیر قبل از اجرای قانون هدفمندی می تواند در سایر محصولات تاثیرگذار باشد افزود: افزایش قیمت تبعات منفی را بر جامعه تحمیل خواهد کرد که حمایت از دامدار؛ حمایت از تولید و مصرف است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص افزایش قیمت شیر بدون تاثیر اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها افزود: شیر و بسیاری از مواد غذایی که جزءنیازهای اساسی مصرفی مردم است نبایستی افزایش قیمت داشته باشد.

وی یادآور شد: با حمایت از تولید کننده درتامین نهادها و مواداولیه روند تولیدات افزایش و رونق خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار