سال به سال با بالا رفتن عدد جمعیت کشور، میزان طلاق‌های مردم ساکن ایران بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طلاق در 5سال اول زندگی بیشتر است و اگر زوجین بتوانند این دوره بحرانی را به درستی بگذرانند، دوران آرامش شروع می‌شود اگر چه نمی‌توان گفت وقتی 5سال از شروع زندگی گذشت دیگر طلاقی رخ نمی‌دهد. ازدواج‌هایی که 5سال اول راسپری کرده‌اند پایداری بیشتری دارند و این احتمال با رسیدن به پایان سال هشتم محکم‌تر می‌شود زیرا 92 درصد طلاق‌ها تا پایان سال هشتم زندگی روی می‌دهد.
 
قرایی مقدم، جامعه شناس می‌گوید که بیکاری، تامین نشدن مخارج زندگی و سطح بالای تشریفات زوجین از زندگی باعث می‌شود که جوانان به سمت ازدواج سوق پیدا نکنند.
 
وی افزود: عواملی از قبیل دو ساختی شدن جامعه، بیکاری، نبودن شادی و نشاط در جامعه، درک منطقی نداشتن از زندگی، ازدواج‌های اینترنتی، بالا بودن سن دختران از پسران، اختلافات فرهنگی و رابطه داشتن زوجین با جنس‌های مختلف آمار طلاق را سال به سال افزایش می‌دهد.
 
 قرایی مقدم تصریح کرد: بیشترین دلیل طلاق دخالت خانواده‌ها، عدم تحقق شروط ضمن عقد، اعتیاد و فقر مالی برآورد شده است.
 
این جامعه شناس گفت: گذراندن 4سال دانشگاه و 2سال سربازی،‌ بیکاری، تفریحات بیرون از خانه با جنس مخالف، سریال و فیلم‌های ماهواره‌ای باعث وقفه انداختن در امر ازدواج می‌شود.
 
گفتنی است؛ با فرو ریختگی عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سال به سال شاهد صعود طلاق و سقوط ازدواج در کشور ایران خواهیم بود.
 
انتهای‌پیام/
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار