وزارت دارایی آمریکا تعداد دیگر از اتباع روسی را در "فهرست ماگنیتسکی" قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛  به نقل از " روسیا الیوم" وزارت دارایی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که 12 فرد روس دیگر را در فهرست  موسوم به"ماگنیتسکی" قرار داده است که این کار پس از آنکه صورت می‌گیرد که پیشتر نیز آمریکا 18 شهروند روسیه را  با تحریم‌هایی مشابه ، در بلوکه کردن دارایی‌هایشان و عدم اجازه برای ورود به سرزمین آمریکا مورد مجازات قرار داده بود.

وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده است که این تحریم‌ها اشخاصی را هدف قرار داده است که در رابطه با پرونده دستگیری و مرگ حقوقدان روسی به نام "سرگئی ماگنیتسکی" که در صندوق سرمایه‌گذاری انگلیسی هرمیتج کپیتال منیجمنت (Hermitage Capital Management) کار می‌کرد و در زندان روسیه در سال 2009 فوت کرد بوده‌اند .

گفتنی است که کنگره آمریکا در دسامبر 2012 قانون "حاکمیت قانون و پاسخگویی" که معروف به قانون ماگنیتسکی می‌باشد و به مقامات آمریکایی اجازه می‌دهد تا مسؤولان روسی را که مقامات آمریکا آن‌ها را افرادی به شمار می‌آورد که ناقض حقوق بشر در روسیه هستند را تحریم نماید ، به تصویب رساند.

این فهرست تحریم مسؤولان فعلی و سابق در دستگاه‌های امنیتی و قضائی روسیه را شامل می‌شود. البته شایان ذکر است که این فهرست شامل مسوولان بلند پایه روسیه نمی گردد.

البته طبق آنچه مسؤولان آمریکا پیشتر گفته اند این فهرست بخشی مخفی نیز دارد که اسامی افراد وارده در آن و پست‌های آنها اعلام نشده است ، اما طبق گفته مسؤولان آمریکایی، این بخش مخفی شامل اسامی مسؤولان ارشد روسیه نمی‌گردد.

گفتنی‌ است که ، اخیرا آمریکا اقدام به تحریم‌های مشابهی علیه مسؤولان ارشد روسیه در پاسخ به پیوستن کریمه به روسیه و بحران اوکراین کرده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: امریکا ، فرد ، روس ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار