بزرگداشت فتح خرمشهر در "واحد علوم و تحقیقات" برگزار شد

به مناسبت سی و دومین سالروز آزادسازی خرمشهر، مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر با حضور دکتر عباس پور رئیس واحد علوم و تحقیقات، جانشین ولی فقیه در بسیج، مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، مسئول هماهنگی بسیج دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، سردار مهران طهماسبی جانشین نماینده ولی فقیه در بسیج در مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر در این واحد دانشگاهی، گفت: نقطه بارز عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر در وحدت و همدلی بوده که در تمامی نیروهای مسلح و اقشار جامعه وجود داشته است. 

وی افزود: ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس با سرافرازی جنگید و با سرافرازی پیروز شد و سرافرازانه برای تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ادامه خواهد داد.  

وی بابیان اینکه عراق در حمله به ایران قصد داشت سه روزه خرمشهر و  7روزه تهران را تصرف کند، ادامه داد: مقاومت و رشادت 35 روزه رزمندگان و مردم در مقابل تصرف خرمشهر و سپس فتح خرمشهر، با توجه به موانع موجود، به دنیا ثابت کرد که هرگونه تعرض به ایران اسلامی با پاسخی سخت روبرو خواهد شد. 

جانشین نماینده ولی فقیه در بسیج  در این همایش  بخشی از چگونگی عملیات بیت المقدس را تشریح کرد.   

سردار حسن زمانی مسئول هماهنگی بسیج دانشگاه آزاد نیز در این مراسم با بیان اینکه  مجموعه این دانشگاه در خصوص پاسداشت و ترویج دفاع مقدس قدم‌های مثبتی برداشته است، گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در ایثار و ایثارگری بسیار ارزشمند است و می توان گفت در این امر پیشرو و خط شکن بوده است.
 
وی سرمنشاء آغاز نگاه آکادمیک به بحث دفاع مقدس را از دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1386 و قبل از دیگر دانشگاه‌ها، اقدام به ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس کرده است که با استقبال اساتید و دانشجویان روبرو شده است. 

سردار زمانی با ابراز خرسندی از برگزاری این بزرگداشت اظهار کرد: برگزاری اینگونه مراسم‌ها که دارای رویکرد ارزشی، تاریخنگاری و آکادمیک است می‌تواند به پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس کمک شایانی کند. 

سرهنگ مرادی از ایثارگران در فتح خرمشهر نیز در این بزرگداشت، گفت: عملیات فتح خرمشهر را می توان بزرگترین و بی‌سابقه ترین عملیاتی دانست که به واسطه حضور و وحدت تمامی اقشار جامعه در کشور و دنیا صورت گرفته است. 

وی به سخن امام خمینی (ره) که فرمود "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، اشاره کرد و افزود: این سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به دلیل این بوده که تمامی اقشار در این عملیات شرکت داشته اند. 

وی با بیان اینکه تمامی عملیات‌ها از جمله عملیات فتح خرمشهر دارای بعدی پنهانی هستند، گفت: این بعد پنهان همان سربازان گمنامی بوده اند که وظیفه شناسایی و اطلاعات عملیات را قبل از عملیات برعهده داشته اند. 

سرهنگ مرادی ادامه داد: خرمشهر در ادوار تاریخ بارها مورد تهاجم و تجاوز قرار گرفته است که برای بازپس گیری آن مجبور به باج دادن به کشورهای متجاوز بوده‌ایم ولی در فتح خرمشهر با اقتدار کامل جنگیدیم و خرمشهر را پس گرفتیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار