وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در کنفرانس هرتزلیا از سیاست‌های مربوط به شهرک‌سازی‌ها انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص، "تزیپی لیونی" در سخنرانی خود در کنفرانس هرتزلیا گفت: صهیونیسم که باعث شده است تا اسرائیل تشکیل شود، اکنون در خطر قرار دارد. ما برای نجات صهیونیسم باید راه حل دو کشوری را ترویج کنیم. 

وی افزود:من همین حرف ها را با صدای خیلی بلند از حزب مخالف زدم و دست به هر اقدام ممکنی زدم تا مروج این اصول باشم. من باید اذعان کنم که  در دولت ائتلافی هم در این مورد مسئله وجود دارد. مهمترین تصمیمی که ما باید اکنون بگیریم این است که چه می خواهیم؟ تنها دو گزینه وجود دارد و هیچ کس نباید در این باره شما را گمراه کند. نخستین گزینه وجود یک کشور است که در دنیا به رسمیت شناخته شده است. دومین گزینه به اسرائیل بزرگ(!) مربوط می شود که یک کشور دمکراتیک(!) نیست بلکه کشوری باشد که در آن خونریزی بین دو ملتی که در آن زندگی می کنند در جریان خواهد بود. بینش و نگرش ما درباره ی اسرائیل به فلسطینی ها بستگی ندارد بلکه به ما بستگی دارد. 

وی درباره شهرک های یهودی  گفت: این شهرک ها متعلق به بینش اکثر صهیونیست ها در اسرائیل نیستند. شهرک ها بودجه ی زیادی را به خود اختصاص  می دهند. لطفا از حرف های من سوء برداشت نشود ، من مخالف شهرک نشینان نیستم. بیائید همه پرسی برگزار کنیم و از مردم بپرسیم که چه می خواهند؟ باید به این پرسش ها پاسخ داده شود. اگر قرار است همه پرسی برگزارشود زمان برگزاری آن نیز اکنون است.

وی گفت: نمایندگان شهرک نشینان روی موضوع دیگری به نام امنیت اسرائیل انگشت  گذاشته اند. اما پاسخ من به کسانی که مسائل امنیتی را مطرح می کنند وجود ارتش اسرائیل است. نظامیان هستند که امنیت را تامین می کنند و کار غیر نظامیان تامین امنیت نیست.

وزیر دادگستری اسرائیل در ادامه سخنرانی خود در کنفرانس هرتزلیا گفت: متاسفانه به اسرائیل به دید یک استعمارگر نگریسته می‌شود. پس شهرک های اسرائیلی به جای حمایت از امنیت عملا مغایر با امنیت هستند.

وی افزود: اسرائیل با برداشتن گام های یکجانبه مثل شهرک سازی ها باعث می شود که دنیا  از اسرائیل دور شود. ساخت و الحاق شهرک ها به اسرائیل صدمه می زند. 

وی افزود: اسرائیل تمایل به مذاکرات داشت اما متاسفانه ابومازن به ما هیچ پاسخی نداد. او بعد از گذشت یک ماه  از رفتن به سازمان ملل متحد، این دولت (وحدت ملی ) را تشکیل داد. اطمینان دارم که شهرک سازی ها کمکی نکردند. اکنون ما در یک وضعیت متفاوت دربرابر فلسطینی ها قرار داریم .

تزیپی لیونی گفت: دولت جدیدی در فلسطین  تشکیل شده است و حماس نیز یک گروه تروریستی(!) است . از این رو ما باید بین این دولت جدید و حماس تمایز قائل شویم. ما باید همچنان با حماس نبرد کنیم.

لیونی ادامه داد: ما باید به منزوی کردن حماس  ادامه دهیم و درخواست کنیم که این دولت به بیانیه های خود متعهد باشد. سیاست ما باید کشورهای میانه روی عرب باشند که با آمریکا و دنیا کار می کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار