فرماندار مشگین‌شهر گفت: پایانه صادراتی در این شهرستان به شکل جامع و کامل در بهره‌برداری از صنایع باغی راه اندازی می شود.

ابراهیم امامی   در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این پایانه صادراتی که توسط یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی عملیاتی و اجرایی می‌شود با 76 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اجرایی و عملیاتی می‌شود که زمینه اشتغال 200 نفر نیز با عملیاتی شدن این طرح فراهم می‌آید.

وی گفت: این کارخانه شامل بخش‌های سورتینگ، سردخانه، صنایع بسته‌بندی، نکتار، آبمیوه طبیعی، چیپس میوه و مجموعه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کامل در این زمینه است که به زودی شاهد کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث این واحد تولیدی می‌شویم.

فرماندار مشگین‌شهر خاطر نشان کرد: 62 میلیارد تومان به شکل ریالی و 14 میلیارد تومان به شکل ارزی در این طرح سرمایه‌گذاری می‌شود.

امامی همچنین به توانمندی‌های گردشگری و کشاورزی این شهرستان و ضرورت راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری سبلان اشاره کرد و گفت: اگر این منطقه راه‌اندازی شود ما در یک رینگ تحولی قادر می‌شویم صنعت گردشگری را که محور اصلی توسعه مشگین‌شهر است، رونق داده و در جذب گردشگر مؤثر و مفید عمل کنیم.

وی دومین قابلیت مشگین‌شهر را حوزه کشاورزی به ویژه صنایع مرتبط با باغداری بیان کرد و اظهار داشت: مشگین‌شهر با داشتن 50 درصد باغات استان و تولید 320 هزار تن محصول سردرختی متنوع و گردش مالی 600 میلیارد تومانی از جایگاه خاصی برخوردار است که امیدواریم یک رونق واقعی را در حوزه اقتصادی و فضای کسب و کار شاهد باشیم.

فرماندار مشگین‌شهر رتبه اول این شهرستان را در تولید تخم مرغ، رتبه دوم در تولید گوشت و عسل، رتبه سوم را در تولید گوشت قرمز و رتبه چهارم این شهرستان را در تولید شیر به عنوان قطب دامپروری استان بیان کرد و ادامه داد: از روز اولی که در این شهرستان به عنوان فرماندار حضور پیدا کردم پیگیر راه‌اندازی صنایع مادر و مولد بوده‌ایم تا بتوانیم بستر تولید و اشتغال را رونقی مضاعف ببخشیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مشگین ، شهر ، احداث ، پایانه ، صادراتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.