مقامات پلیس هرات تایید کردند که شب گذشته افراد مسلح در ولسوالی پشتون زرغون هرات انگشت یک امام جماعت مسجدی را که رای داده بود، قطع کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، این روحانی مسجد گفت: حوالی ساعت ۹ شب گذشته به وقت محلی، چند فرد مسلح وارد مسجد شده و او را با خود به روستای دیگری بردند و در آنجا انگشت او را با کارد قطع کردند.

در روز برگزاری انتخابات هم، افراد مسلح ناشناس، انگشتان دست یازده نفر را در ولسوالی رباط سنگی هرات به جرم شرکت در انتخابات، قطع کردند. به گفته مقام‌های محلی، آنها هنگام بازگشت از یک مرکز رای‌گیری در این ولسوالی به دست افراد وابسته به گروه طالبان افتادند. یک روز پس از این حادثه، مقام‌های امنیتی اعلام کردند که یکی از عاملان این رویداد توسط نیروهای امنیتی کشته شده و دو تن دیگر آنها زخمی شده‌اند.مقامات پلیس هرات اعلام کردند عاملان این رویداد شناسایی شده‌اند و نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

عبدالرئوف احمدی، معاون فرماندهی پلیس هرات گفت که عملیات وسیعی برای بازداشت این افراد به راه افتاده است.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این دو حادثه را برعهده نگرفته است اما گروه طالبان در این انتخابات و همچنین انتخابات قبلی هشدار داده بود که انگشت کسانی را که رای بدهند، قطع می‌کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار