قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: 131 هزار واحد مسکن مهر در کشور تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، علی اصغر مهرآبادی در حاشیه شورای مسکن خراسان شمالی در جمع خبرنگاران افزود: این واحدهای مسکونی به متقاضیان ثبت نام کرده واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی گفت : علاوه بر آن 300 هزار واحد مسکن مهر نیز در مرحله سفت کاری و نازک کاری است که پیش بینی می شود تا پایان امسال این واحدها نیز تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

به گفته وی در مجموع 800 هزار واحد مسکونی مهر در سطح کشور در قالب مسکن مهر اقشار کم درآمد و خودمالکی در دست ساخت قرار دارد.

مهرآبادی افزود: از آغاز اجرای طرح مسکن مهر در کشور تاکنون حدود یک میلیون و 125 هزار واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر همچنین از تصویب 30 میلیارد ریال اعتبار جدید در شورای پول و اعتبار، طبق درخواست وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکل تسهیلات بانکی مسکن مهر خبر داد.

مهرآبادی افزود: با این اعتبار با نظر وزارت راه و شهرسازی سقف تسهیلات مسکن مهر حداقل بین 20 تا 30 میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

وی اظهارداشت: بر اساس شیوه نامه جدید سقف وام مسکن مهر در سطح کشور به 250 میلیون ریال خواهد رسید و میزان کسری تسهیلات برای تکمیل مسکن تامین می شود.

قائو مقام وزیر افزود: با درخواست وزارت راه و شهرسازی زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر نیز از 15 سال به 20 سال، با محاسبه دوران مشارکت، افزایش یافته است.

مهر‌آبادی مشکلات مسکن مهر در بخش‌های روبنایی را برشمرد و افزود: تاکنون از میان تعهدات دولت مبنی بر ساخت 287 باب مدرسه 50 مدرسه تکمیل شده و از تعهد احداث 254 باب مسجد نیز حدود 70 مسجد تاکنون به اتمام رسیده است.

به گفته وی حدود 76 کلانتری نیز در شهرک‌های مسکن مهر کشور در دست احداث است و بر اساس نیاز سنجی‌ها نسبت به ساخت درمانگاه‌ها و سایر مراکز خدمت رسانی نیز اقدام می‌شود./س

برچسب ها: افتتاح ، مسکن مهر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.