"آلبوم گمشده" اثر دنیس هاپر در بخش هنری آکادمی رویال لندن افتتاح شد.

 به گزارشحوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ این نمایشگاه شامل بیش از 400 عکس متعلق به سال‌های 1961 تا 1967 می‌باشد. نسخه اصلی این عکس‌ها توسط هاپر برای نخستین نمایشگاه عکاسی‌اش در مرکز هنری فورت ورث تگزاس درسال 1970 انتخاب شده بود و عکس‌های چاپ شده چهارسال قبل، پس از مرگش مجددا پیدا شد.
 
این بازیگر آمریکایی توسط جیمز دین هنگام همکاری درساخت مجموعه "شورش بی دلیل" 1955 و "عظیم‌الجثه" 1956 تشویق به یادگیری عکاسی شد.
 
به گفته پترا گیلوی هرتز سرپرست این موزه، هوپر درطول زندگی خود بیش از 18 هزار عکس در زمینه مستندسازی جنبش حقوق مدنی آمریکا، گروه‌های هیپی، دعوای گروه‌های موتورسوار، بازیگران هم دوره و دوستانش مانند جین فوندا، پائول نیومن و هنرمندانی چون اندی و ارهل، روی لیختنشتاین و دیوید هاکنی گرفته است.

 هوپر گفته: "می‌خواستم چیزی را ثبت کنم می‌خواستم چیزی از خود باقی بگذارم که به گمانم ماندگار می‌شد، چه مارتین لوتر کینگ باشد، چه هیپی‌ها و چه یک هنرمند."
 
مارین هوپر، دختر وی تاکید کرد: که بر خلاف شهرت و دارایی‌ای که پدرش از راه بازیگری کسب کرده، همواره می‌خواسته که در جایگاه یک عکاس در خاطره‌ها باقی بماند. نمی‌دانم که آیا مردم درک می‌کنند که عکاسی تا چه اندازه برایش مهم بوده است یا نه.

پدرم هنگام مرگش دوست داشت که قبل از هر چیز دیگر از او به عنوان عکاس نام برده شود او در لحظات پایانی به من گفت که می‌خواسته به طور جدی در ذهن‌ها یک عکاس ماندگار بماند و در مجموعه‌های هنری و موزه‌ها باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار