اداره آمار دولتی اوکراین، میزان زیان شرکت های اوکراینی را از ژانویه تا مارس سال 2014 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، بیش از پنج برابر اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه روسی پراودا، ضرر و زیان شرکت های اوکراینی به استثنای شرکت های کوچک و شرکت های بودجه، از آغاز سال جاری میلادی نزدیک به 10.6 میلیارد دلار ضرر در مقابل 109 میلیون دلار سود دوره مشابه سال قبل بود.

این روزنامه روسی نوشت:‌ اداره آمار دولتی اوکراین، میزان زیان شرکت های اوکراینی را از ژانویه تا مارس سال 2014 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، بیش از پنج برابر اعلام کرد.

بیشترین میزان ضرر و زیان در زمینه عملیات اموال غیر منقول (بیش از 13 برابر) و همچنین فعالیت بیمه و مالی (بیش از 12 برابر) ذکر شده است.

همچنین، در سه ماهه نخست سال 2014 در مقایسه با دوره مشابه در سال 2013،‌ تعداد شرکت های زیان دیده اوکراینی در رابطه با رقم کلی آنان 50 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد شرکت های زیان دیده در این زمینه ها ثبت شده است: آبرسانی، زه کشی، هنر، ورزش، تولید فرآورده های خام نفتی و پتروشیمی، تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی.

سرمایه گذاری در اوکراین در سه ماهه نخست امسال 21 درصد در مقیاس سالانه کاهش نشان می دهد.

کارشناسان بانک ملی اوکراین انتظار دارند با افزایش تقاضای خارجی، انجام اصلاحات ساختاری و ثبات وضعیت سیاسی وضعیت شرکت ها و سرمایه گذاری در این کشور نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار