استاندار ایلام گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور شتاب بخشی در احداث کارخانه «ممبران ایوان» را صادر کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا مروارید در دیدار با «محمدرضا نعمت زاده» از قول مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پیگیری شتاب بخشی در احداث کارخانه ممبران شهرستان ایوان خبر داد.
وی افزود: مشکلات و موانع پیشروی توسعه بخش صنعت استان ایلام در دیدار با وزیر مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که خوشبختانه آقای نعمت زاده در این دیدار ضمن بیان ظرفیت های ایلام برای صنعتی شدن بر احداث کارخانه در «ممبران ایوان» تأکید کردند.
استاندار ایلام یادآور شد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این توافق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را موظف کرد هر چه سریعتر مقدمه های اجرای این کارخانه را در شهرستان ایوان محیا و تسهیلات و امکانات مورد نیاز اجرای این واحد صنعتی را فراهم کند.
مروارید تاکید کرد: این کارخانه با اشتغالزایی 56 نفر در شهرک صنعتی ایوان اجرا می شود.
وی ادامه داد: با وجود درصد تقاضای زیاد ممبران در ایران و وجود کیفیت های متفاوت در بازار جای خرسندی است که بتوان با تکیه بر دانش فنی بومی بر اساس منابع آب های سطحی و زیرزمینی این محصول را طراحی، ساخته و به تولید انبوه رساند.
استاندار ایلام افزود: تولید انبوه فیلتر تصفیه آب ساخت داخل با تکیه بر فناوری بومی با توجه به نیاز شهرها و صنایع کشور به آب شیرین و وارداتی بودن حجم زیادی از فیلترهای تصفیه آب از مهم ترین طرح های صنعت آب کشور محسوب می شود.
مروارید گفت: تولید فیلتر در مناطق دارای آب های شور و حاشیه دریاها از بازار بسیار مناسبی برخوردار است که در صورت توجه مسوولان و حمایت از تولید این محصول ضمن رفع نیاز این مناطق به آب شیرین اشتغالزایی و درآمدزایی قابل توجهی را نیز برای کشور به دنبال خواهد داشت.
شهرستان 50 هزار نفری ایوان در 25 کیلومتری ایلام قرار دارد./س
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.