برنامه ارزيابي کيفيت خدمات فرودگاهي در فرودگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) آغاز شد.

به ‌گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي شرکت فرودگاه‌هاي کشور؛ اين برنامه براي فرودگاه‌هايي با سطح مسافر دو ميليون نفر مسافر بين‌المللي در نظر گرفته شده و هدف از اجراي آن، شناسايي برترين فرودگاه در زمينه خدمات و تسهيلات فرودگاهي و همچنين مقايسه فرودگاه‌ها با يکديگر و ارائه راهکار براي  ارتقاي سطح خدمات و تسهيلات فرودگاهي است.

پس از ارزيابي‌هاي اوليه صورت گرفته در سطوح کيفي خدمات و تسهيلات 8 فرودگاه بين‌المللي کشور در زمستان پارسال ، اين طرح در قالب طرح و برنامه نظارتي ACI در سال 2014، از 10 تير سال جاري براي اولين بار در کشور در فرودگاه امام(ره) آغاز شده است. 

اين طرح با توجه به برنامه پروازهاي فرودگاه امام(ره) در هر فصل برنامه‌ريزي شده است و در چهار مرحله صورت خواهد گرفت و هر مرحله به مدت 70 روز اجرا خواهد شد.

از آنجا که دستيابي به سطح بالاي کيفيت خدمات و تسهيلات فرودگاهي در تعيين رتبه و جايگاه هر فرودگاه در دسته‌بندي جهاني موثر است، به ‌منظور جلب بيشتر رضايتمندي مسافران، برنامه‌هاي مختلفي از طريق نهادهاي معتبر، فرودگاه ‌هاي مختلف و سازمان‌هاي مرتبط با صنعت هوانوردي منتشر و اجرايي شده که ACI يکي از اين سازمان‌هاست. 

ACI به‌ عنوان يکي از معتبرترين سازمان‌هاي بين‌المللي در صنعت فرودگاهي، برنامه جامعي به نام(ASQ)Airport Service Quality تدوين و تاکنون در 280 فرودگاه بين‌المللي در 60 کشور اجرا و نتايج آن را جمع‌آوري کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار