"جهان‌آرا" پس از سقوط خرمشهر به يارانش گفت: اگر شهر سقوط كرد، دوباره آن را پس مي‌گيريم؛ مواظب باشيد ايمان‌تان سقوط نكند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.






سردار شهید "محمدعلی جهان آرا"
  

سید محمدعلی جهان آرا در سال 1333 چشم به جهان گشود و در سال 1348 یعنی در سن 15 سالگی پا در صحنه مبارزه با رژیم منحوس پهلوی نهاد.
 
در ادامه این مبارزات در سال 51 توسط ساواک دستگیر و پس از مدت‌ها شکنجه به یک سال زندان محکوم شد.

در سال 55 به گروه "منصورون" پیوسته و فعالیت مخفیانه خود را آغاز کرد.




با آغاز انقلاب اسلامی همگام و همراه با مردم تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) به مبارزه با رژیم وابسته آمریکایی پرداخت.

شهید جهان آرا پس از پیروزی انقلاب در خرمشهر فعالیت وسیع سیاسی- نظامی خود را در مبارزه با ضد انقلاب آغاز کرد.

او در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرمشهر سهم بسزایی داشته و از همان آغاز در موضع فرماندهی سپاه، جانبازانه به خدمت خویش در پیشبرد انقلاب و حفظ دستاوردهای آن تلاش کرد.


 
 

با آغاز جنگ تحمیلی رژيم بعث عراق علیه ایران و تهاجم ارتش صدام کافر به خرمشهر، سپاه پاسداران به فرماندهی شهید جهان آرا استوار و جان برکف در برابر دشمن تا به دندان مسلح می‌خروشید و یک سال تمام حضور در جبهه نبرد خرمشهر از او روحی بزرگ در میدان جهاد ساخته بود.

در سال 60 به سمت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهواز و سرپرستی سپاه پاسداران منطقه 8 منصوب شد و سرانجام در شامگاه هفتمین روز مهر ماه 1360 به همراه تنی چند از فرماندهان در سانحه سقوط هواپیمای سی 130 شربت شهادت نوشید.


روحش شاد و يادش جاودانه باد



 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار