قائم مقام سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با الحاق جزيره هرمز به منطقه آزاد قشم، شکوفائي و توسعه اين جزيره در دستور کار اين سازمان قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ،  احمد حبيبي با تاکيد براينکه براي توسعه اين جزيره برنامه ريزي مي شود، گفت: لايحه الحاق جزيره هرمز به منطقه آزاد قشم در دولت گذشته به خانه ملت ارائه و در کميسيون اقتصاد رد شده بود، اما خوشبختانه اين لايحه در دولت تدبير و اميد و با حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد و اميدها را براي توسعه اقتصادي اين جزيره افزايش داد.

اين مقام سازمان در منطقه آزاد قشم با اشاره به اينکه رسالت اصلي مناطق آزاد، ايجاد اشتغال پايدار و رفع بيکاري است، تاکيد کرد: اميدواريم با جذب سرمايه گذاري ها و ايجاد کارگاه هاي کوچک و بزرگ در جزيره هرمز بتوانيم معضل بيکاري را با توسعه اقتصادي در اين منطقه از بين ببريم.

وي تصريح کرد: با راه اندازي بندرگاه نخل ناخدا، تله کابين و همچنين ظرفيت هاي گردشگري و تجاري در جزيره هرمز، بايد حرکت هاي مثبتي در مسير توسعه اقتصادي اين جزيره برداشته شود.

حبيبي در ادامه با اشاره به اهميت توسعه زيرساخت هاي جزيره هرمز گفت: براي موفقيت هرمز و نقش آفريني آن در حوزه اقتصاد کشور بايد در کنار امكانات موجود به ديگر زيرساخت هاي اساسي مورد نياز آن نيز توجه ويژه شود.

وي با اشاره به نقش بي بديل مردم هرمز در دوران انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي و تقديم 36 شهيد و 100 جانباز، گفت: هر کمکي که به مردم اين جزيره بشود حق آنان است و سازمان منطقه آزاد قشم نيز براي آباداني اين جزيره از هيچ کوششي دريغ نخواهد کرد.

معاون پشتيباني و توسعه مديريت سازمان منطقه آزاد قشم گفت : با تصويب الحاق هرمز به جزيره قشم، مردم اين جزيره بايد آگاه باشند که زمين ها و منازل خود را حفظ کنند و به راحتي گرفتار سودجويان و دلالان نشوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مناطق آزاد ، هرمز ، نخل ، اقتصاد ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار