با توجه به اینکه تب مالت یک بیماری مشترک بین دام و انسان است و شیوع آن در فصل تابستان افزایش یافته، ترویج فرهنگ بهداشتی و رعایت بهداشت دام و انسان در جلوگیری از گسترش این بیماری بسیار اثر گذار است.

شهلا میرگلوبیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تب مالت یک بیماری مشترک بین دام و انسان است که به علت عدم رعایت اصول بهداشتی،‌در ضبح و نگهداری دام‌ها به انسان منتقل می‌شود و شیوع آن در فصل تابستان در اکثر شهر‌های کشور افزایش یافته است.

وی گفت: اگر مسائل بهداشتی در اولویت قرار گیرد، به سادگی می‌توان بیماری‌های مشترک بین دام و انسان از جمله این بیماری را تحت کنترل قرار داد.

وی با بیان اینکه طرح تحول بر سایر اولویت‌های حوزه سلامت سایه افکنده است، خاطرنشان کرد: مسائل بهداشتی از جمله این اولویت‌ها هستند که با تمرکز طرح تحول بر درمان و بستری از حساسیت آن کاسته شده است، لذا توصیه ما این است با صرف وقت و هزینه در بخش بهداشت و پیشگیری می‌توان سود بیشتری در بلند مدت دریافت نمود.

وی یادآور شد: تا زمانیکه از صحت سلامت لبنیات و گوشت مطمئن نشده‌ایم، از خریداری آن پرهیز شود،‌ به خصوص محصولات لبنی که در مراکز غیر استاندارد و به صورت باز به فروش می‌رسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار