رودخانه بابلرود که از وسط شهر بابلسرمی‌گذرد و شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛نام قدیم شهر ساحلی بابلسر ‘مشهد سر’ بوده است که در سال ۱۳۱۱ به بابلسر تغییر نام یافت.

شهرستان بابلسر دارای سه بخش مرکزی، رودبست و بهنمیر از مناطق زیبا و توریستی مازندران است که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر ، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به شهرکله بست متصل می باشد و فاصله این شهر ساحلی تا ساری مرکز استان حدود ۶۰ کیلومتر است.
 شهر ساحلی بابلسر یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه در زمینه گردشگری مازندران است که در کنار دریای خزر با جاذبه ها و زیبایی های طبیعی و مواهب خدادادی سالانه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جذب می کند.



 رودخانه بابلرود که از وسط این  می‌گذرد، شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند و دو پل زیبا بر روی این رود که یکی توسط متخصصین آلمانی و دیگری توسط متخصصین ایرانی ساخته شده منحصر به فرد است.

همچنین ازآنجا که رودخانه بابلرود به دریای خزر متصل است بالا آمدن آب رودخانه دیدنی و زیبا است.

 وجود اسکله‌های قایقرانی با انواع قایق‌ها و صنوبرهای بلند در دو طرف پیاده رو رودخانه بابلرود به جذابیت این رود افزوده است‌ و همچنین انعکاس نور چراغهای حاشیه رودخانه در آب فضای دلپذیری را در شب برای مسافران و گردشگران فراهم می‌کند.


 
قایق‌های ماهیگیران و وجود طرح‌های متعدد دریا، پارکینگ ها ، پلاژها و سوییت های بلوار ساحلی و وجود مجموعه‌های اقامتی زیبا،پارک شورای اسلامی شهر، پارک ساحلی بابلرود و غیره اوقات خوبی را برای گردشگران در این شهر فراهم می‌کند.

 ورزش اسکی روی آب و قایقرانی در دریا و رودخانه برای علاقمندان دایر است و مسافران برای سفر دریایی می‌توانند از قایق‌های تندرو و یا اتوبوس های دریایی استفاده کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، طبیعت ، سفر ، شهر ، دیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
زیباست خیلی
آخرین اخبار