نقاشی گمشده پرتره "سنت لوک" موج مذهبی، با امضای رمبرندت متعلق به موسسه جرجیو سی نی پس از 35 سال رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت نیوز: این نقاشی که متعلق به قرن هفدهم میلادی است، شب دوازدهم دسامبر 1979 به همراه  10اثر دیگر از موسسه سی نی به سرقت رفت. در آن زمان این اثر به سی نی تعلق داشت و در سال 1981 به اموال ایالت ونتو واقع در شمال شرقی ایتالیا پیوست.

این نقاشی هنگامی که یک کلسیونر فرانسوی قصد داشت در سال 2009 آن را در پاریس به مزایده بگذارد شناسایی شد. اما به علت ادعای وی مبنی بر بی‌اطلاعی از دزدی بودن اثر، پلیس نتوانست آن را پس بگیرد و پس از تلاش‌های بسیار و پیدا کردن شواهد کافی موفق به پس گرفتن اثر شد.

به گفته پلیس: در طول این مدت طولانی، این نقاشی در بازار سیاه بارها به افراد گوناگون فروخته شده تا نهایتا به دست این مجموعه‌دار فرانسوی رسیده است.

متخصصان پس از بررسی این نقاشی فورا متوجه اختلاف عجیب بین تصویر سنت لوک با سنت لوک واقعی شدند و پیش‌بینی کردند که این نقاشی احتمالا پرتره‌ای از صاحب این اثر و نه از خود سنت لوک بوده که در سال‌های 1990 برای معتبر کردن آن در بازار سیاه امضای رمبرندت به آن اضافه شده.

متخصصان ارزش این نقاشی را در حدود  200 هزار دلار تخمین می‌زنند در صورتی که "رمبرندت"  اصلی حتی در سایز کوچکتر میلیون‌ها دلار ارزش دارد.

با این وجود موسسه سی نی قصد دارد این نقاشی را شهریور امسال به جایگاه اصلی خود در ساختمان جزیره سن جورجیو در ونیز بازگرداند و هم اکنون در حال ارزیابی این موضوع است که آیا این اثر ارزش بازگردانی به جایگاه اولیه خود را دارد یا خیر؟
 
انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار