مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو از پخش 6 فیلم کوتاه در قاب "دو درصد" این شبکه خبر داد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما  مهدی كریمی گفت: در طول هفته جاری متناسب با مناسبت این هفته (شامل روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، تشییع پیكر شهدا) و نیز اولویت‌های مهم شبكه نظیر خانواده و كودك،صرفه جویی در مصرف انرژی و به ویژه موضوع مهم صرفه جویی در مصرف آب ،6 فیلم صد ثانیه‌ای  زیر در قاب «دو درصد» از شبكه زندگی پخش می‌شود:

• «قطره قطره» به کارگردانی سیدسجاد موسوی با موضوع محیط زیست، پسر بچه‌ای نشان داده می‌شود که ضمن تلاش در به هدر نرفتن آب،  هسته‌ای برای استفاده درست از آب و خاک می‌کارد.

• «آب»کاری از مهدی فلامرزی به پخش تصاویر زیبایی از آب نوشیدن حشرات و پرندگان و کودکان اختصاص دارد كه در ادامه انسانی با استفاده نادرست از آب، ضمن اسراف در محیط زیست ایجاد آلودگی می‌کند.

• «مدرسه ایران» که کاری است از کورش شاملو، دانش آموزان مدرسه‌ای را نشان می‌دهد که در حین به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران هریک با عملکردشان به صورت سمبلیک الگوی صرفه‌جویی در منابع كشور را نشان می‌دهند.

• «گلدان» کاری است از حسین سلطانی پور، دختر جانبازی که یک پا ندارد از لنگه کفشهای پدرش گلدان درست کرده و آنها را کنار حوض می‌چیند.

• «شما چند نفرید»کاری است از امیرحسین ریواز، مادر رزمنده مفقود الاثری را نشان می‌دهد که در تنهایی خود با عکس پسرش صحبت می‌کند و همچنان منتظر اوست، مأمور آمار جلوی در خانه وی می‌آید مادر به او می‌گوید که فردا بیا چون انتظار دارد تا فردا پسرش بیاید.

• «یک آن»کاری است از یوسف یزدانی .این فیلم نحوه شهادت چند تن از رزمندگان را نشان می دهد. رزمندگان که قصد گرفتن عکس یادگاری دارند در کنار یکدیگر جمع شده و در یک لحظه با اصابت خمپاره همه شان به شهادت می‌رسند.

دو درصد پیام‌های اخلاقی و تعلیمی شبکه دو را  در 100 ثانیه و با موضوعات اخلاق، فرهنگ کتابخوانی، محیط‌زیست، سبک زندگی اسلامی ایرانی، خانواده،صرفه جویی، جمعیت، مناسبت‌های مذهبی و ملی و ... به مخاطبان ارائه میدهد. این برنامه روزانه سه بار (ساعات 9:30، 17:30 و 23:30 )از شبكه زندگی پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس
 

برچسب ها: شبکه دو ، سیما ، فیلم ، تله فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار