نیلی گفت: در این جلسه از دوستان و کارشناسان فعال این حوزه دعوت به عمل آمده تا هر کدام با نقطه نظرات متفاوتی که دارند به ارائه مطالب مورد نظر خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود نیلی مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور عصر دوشنبه در سمینار هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح بازار انرژی که با حضور کارشناسان و فعالان این عرصه تشکیل شد گفت: سال گذشته هنگامی که بحث یارانه‌ها مطرح شد بحث‌های زیادی مبنی بر تغییر چهارچوب قبلی این موضوع مطرح شد و به دلیل اینکه تأکید بر ارسال لایحه بودجه در فرصت مقرر به مجلس بود، زمانی برای بررسی این گونه مباحث وجود نداشت.

وی افزود: در آن زمان فرصت پرداختن به این موضوعات نبود و شیوه کار در سال 92 به گونه‌ای بود که عمده تمرکز بر دو محور اصلی از جمله: 1- میزان شدت افزایش قیمت حامل‌های انرژی چه مقدار باشد؟ 2- پرداخت‌ها به خانوارها به چه شکلی می‌تواند باشد که جمع‌بندی این دو مورد منجر به افزایش 52، 53 درصدی قیمت‌ها شد.

نیلی در ادامه تصریح کرد: بخش پرداخت‌های قبلی به خانوارها به دلایلی از جمله انصراف داوطلبان‌، تهدید به جریمه و ... فرجام ناموفقی داشت به همین دلیل جزء موضوعاتی بود که در مجلس به صورت تبصره درآمد و بر اجرای آن تأکید شد.

وی در پایان با بیان اینکه این جلسه به عنوان گردهمایی برای ارائه نظرات و ایده‌هاست و جلسه‌ای اجرایی نیست، اظهار داشت: در این جلسه از دوستان و کارشناسان فعال این حوزه دعوت به عمل آمده تا هر کدام با نقطه نظرات متفاوتی که دارند به ارائه مطالب مورد نظر خود بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیلی ، یارانه ، هدفمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار