اسماعیل‌نیا گفت: کشور ما نیاز به واردات تخم ماهیان خالدار دارد ولی برای خودکفایی در این زمینه نیاز به سرمایه بیشتر و اهتمام مسئولین برای تقویت در این زمینه است.

ناصر صالحی‌نصب، نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره ضرورت واردات تخم ماهیان خالدار و قزل‌‌آلا گفت: واردات ماهیان خالدار و قزل‌آلا بر اساس شرایط آب و هوایی کشور ما در هر منطقه‌ای که به صرفه باشد اشکالاتی ندارد البته در این زمینه افزایش وزن و طول دوره پرورش ماهیان نقش مهمی دارد ولی در حال حاضر با توجه به نیاز کشور، به واردات آن احتیاج داریم.

صالحی نصب افزود: البته باید در نظر داشت تا واردات این ماهیان در شرایطی صورت بگیرد که لطمه‌ای به پرورش دهندگان داخلی و سرمایه‌ای که در اختیار است وارد نکند، در غیر این صورت نه تنها سود ندارد بلکه با ضرر هم همراه است.

نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی درباره سلامت تخم این ماهیان گفت: تحقیق درباره سلامتی این ماهیان به عهده مسئولین در مرکز تحقیقات کشور و سازمان دامپزشکی است ولی با وارداتی که صورت می‌گیرد قطعا در سلامت آنها هیچ مشکلی وجود نداشته که واردات آن ادامه دارد.

صالحی نصب درباره توانایی کشورمان در تولید این نوع ماهیان گفت: ما برای اینکه در این زمینه خودکفا شویم، لازم است تا توان داخلی را تقویت کنیم چون در اشتغالزایی نقش مهمی دارد و برای این کار نیاز به برنامه‌های بلندمدت و سرمایه کافی داریم که علاوه بر آن، علم و فناوری آن را نیز باید در اختیار داشته باشیم که اگر در این حوزه برنامه‌ریزی شود ما ظرفیت تأمین نیاز داخل را خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار