خلبانان شرکت هواپیمایی" لوفتهانزا" آلمان از روز جمعه اعتصاب شش ساعته ای را در بزرگترین فرودگاه این کشور آغاز خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ این اعتصاب در اعتراض به طرح تغییر سیاست بازنشستگی پیش از موعد خلبانان این شرکت هواپیمایی صورت می گیرد.
اتحادیه خلبانان آلمانی معروف به "ورینیگانگ کاکپیت"پنجشنبه اعلام کرد پروازهای داخلی و منطقه ای را به مدت شش ساعت، از ساعت 5 بعد از ظهر تا 11 شب (15 تا 21 به وقت گرینویچ) متوقف خواهند کرد.
خلبانان لوفتهانزا درحال حاضر می توانند از سن 55 سالگی حقوق بازنشستگی پیش از موعد دریافت کنند. آنها با طرح این شرکت هواپیمایی برای افزایش حداقل سن بازنشستگی و مشارکت دادن خلبانان در تأمین مستمری بازنشستگی، مخالفند.
 جمعه گذشته هنگامی که خلبانان شرکت هواپیمایی «جرمن وینگز» وابسته به لوفتهانزا نیز در اعتراض به شرایط بازنشستگی پیش از موعد دست از کار کشیدند، بیش از 100 پرواز در چند فرودگاه مهم آلمان لغو شد.
سخنگوی جرمن وینگز گفت از مجموع 164 پروازی که برنامه ریزی شده بود ، تعداد 116 پرواز لغو شد که در نتیجه آن 15 هزار مسافر سرگردان شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار