فرماندار شهرستان پردیس گفت : وجود چاههای غیر مجاز به عنوان عاملان اصلی کاهش ذخائر زیر زمینی و بحران ساز در حوزه آب ،معضل بزرگ تهران بزرگ محسوب می شود .

مرتضی حیدری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد معضل کم آبی و کاهش ذخائر منابع زیر زمینی گفت : افزایش چاههای غیر مجاز نیز در کاهش ذخائر آبی منابع زیر زمینی نقش مخرب خود را به خوبی ایفانموده اند .

فرماندار شهرستان پردیس در ادامه این مطلب تصریح کرد : تاکيد مقام معظم رهبری در خصوص اهميت به دو منبع حياتي آب و خاک و توسعه اجراي آبياري قطره‌اي امري ضروري در بخش کشاورزي است .

حیدری با اشاره به اینکه آبیاری قطره ای و روشهای جدید تامین آب اراضی کشاورزی باید به صورت یک فرهنگ مدیریتی در اقسا نقاط کشور در بیاید ، اضافه کرد : شیوه ابیاری قطره ای در سیستم مدیریت ادارات جهاد کشاورزی در استانهای صاحب امتیاز کشاوری برای خروج از زیر بار رکود باید به الگوی توسعه تبدیل شود .

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به لزوم تقویت بنیه مالی اداراتی مانند جهاد کشاورزی در استانهای کشور ، ابراز داشت :مدیریت استان در بخش تامين اعتبارات لازم دستگاه‌های شهرستانی سرفصل‌های بودجه‌ای مختلفی برای نهادهايی چون کشاورزی، منابع طبيعی و غيره در راستای سرعت دهی به حل مشکلات و کمبود های موجود تعریف کرده است .

حیدری در پایان خاطر نشان کرد : در راستای حفاظت و حراست از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز متولیان امر قوانین جدی و قوی را در این مورد وضع کرده و به اجرا خواهند گذاشت ./ش/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.