ساخت قطعات براساس استانداردهای بین المللی؛

بیش از ٢ هزار قطعه در پالایشگاه هاشمی نژاد شناسنامه فنی گرفت/صرفه جویی ٦ میلیارد تومانی با بازسازی قطعات فرسوده

اسلامی گفت: شرکت پالایش گاز خانگیران با پیشتازی در داخلی سازی قطعات مورد نیاز، برای ٢ هزار و ٢٠٠ قطعه، شناسنامه فنی ایجاد کرد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، ناصر اسلامی مدیرعامل شرکت پالایش گاز خانگیران گفت: ٢٢٠٠ قطعه در پالایشگاه خانگیران در سه بخش مکانیک، برق و ابزار دقیق شناسایی و برای آنها شناسنامه فنی ایجاد شده است.
 
اسلامی با بیان این که با تهیه شناسنامه فنی، امکان ساخت قطعات مورد نیاز بر اساس استانداردهای بین المللی در داخل کشور فراهم می شود، افزود: این شرکت با شناسایی شرکتهای توانمند داخلی از خروج میلیاردها دلار ارز برای تامین قطعات خود جلوگیری کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: ساخت این قطعات در داخل علاوه بر خروج ارز و کاهش قیمت تمام شده تا ٥٠ درصد نمونه خارجی، زمینه بی نیاز شدن و خودکفایی را در تامین قطعات از کشورهای خارجی فراهم می کند.
 
صرفه جویی ٦ میلیارد تومانی با بازسازی قطعات فرسوده

 
به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز خانگیران، با بازسازی قطعات فرسوده در طول سال جاری، ٦ میلیارد تومان در این شرکت صرفه جویی شده است.
 
اسلامی تصریح کرد: تامین مواد شیمیایی از جمله کربن فعال، بازدارنده خورندگی و کاتالیستهای پالایشگاه با همکاری شرکتهای توانمند داخلی از دیگر اقدامهای این شرکت در زمینه داخلی سازی است.
 
وی یادآور شد: تولید آسفالت گوگردی، استفاده از ٥٠ درصد گازهای فلر و تنوع بخشی به سبد محصولات از دیگر فعالیتهای این شرکت به شمار می رود.
 
به گزارش شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه بهره برداری از پروژه ذخیره سازی شوریجه گفته بود: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در زمینه خودکفایی و تامین قطعات مورد نیاز از جمله پالایشگاههای پیشتاز کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار