معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که اگر حمایت‌های ایران از مقاومت فلسطین نبود، دستاوردهای اخیر در جنگ علیه غزه به دست نمی‌آمد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با روزنامه "الوفاق" در خصوص خطر گروه تروریستی داعش گفت: چنانچه حمایت نامحدودی از سوی آمریکا، کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه از گروه تکفیری داعش صورت نمی‌گرفت، نتیجه‌ای که اکنون شاهدش هستیم و خطری که اکنون همگان را تهدید می‌کند، به وقوع نمی‌پیوست.

قاسم افزود: آن‌ها فکر می‌کردند که با حمایت از تکفیری‌ها می‌توانند نظام سوریه را هدف قرار دهند و همچنین با به بند کشیدن پیشرفت ایران می‌توانند معادلات عراق را به هم بزنند و در نتیجه آن‌ها فکر می‌کردند که داعش آنها را در تغییر نقشه منطقه یاری می‌دهد. می‌توانیم این موضوع را خاورمیانه جدید با استفاده از داعش بنامیم. در ابتدای تجاوز به سوریه، وقتی برخی‌ها از آنها (درباره داعش) سئوال می‌کردند، پاسخ می‌گفتند که اینها مدتی را می‌مانند و سپس از شر آنها خلاص می‌شویم و "ارتش آزاد" و برخی گروه‌های دیگر زمام امور را به دست می‌گیرند ولی اشتباه کرده و نمی‌دانستند که چه کنند. 

در این گفتگو وی تاکید کرد که اگر سلاح، امکانات و حمایت‌های ایران از مقاومت فلسطین نبود، دستاوردهای اخیر جنگ غزه به دست نمی‌آمد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار