اتحادیه اروپا در تلاش برای رهایی یافتن از بدترین بحران مالی است که برای یک نسل گریبان گیرش شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، راه حل نجات اتحادیه اروپا، تزریق میلیاردها یورو به حرکت کند اقتصاد آن است.

اتحادیه اروپا در تلاش برای رهایی از بدترین بحران مالی است که برای یک نسل گریبان گیرش شده است.

انتظار می رود وزیران اروپایی در ملاقات بعدی خود که در ماه اکتبر در لوگزامبورگ خواهد شد، درباره راهکارهای سرمایه گذاری مشورت کنند و این درحالی است که جزییات چندانی درباره این پروژه ذکر نشده است.

"ژان کلودجکر" رییس کمیسون اروپا اذعان کرد: برای بازیابی اقتصاد اروپا به 300 میلیارد یورو نیازمند است. هم چنین "مایکل اسپین"  وزیردارایی فرانسه اعلام کرد که باید در راستای ادغام سرمایه های عمومی و خصوصی تلاش کرد.

اقتصاد اتحادیه اروپا در سال گذشته تنها 1/0 رصد رشد داشته است و نرخ بیکاری دو برابرآمریکا ذکر شده که در حدود 25 میلیون فرد بیکار می‌باشد.

اقتصاد منطقه یورو در بازه زمانی ماه های آوریل تا ژوئن هیچ رشدی را نشان نمی دهد.

طی سخن رانی ای که پنج شنبه با نشست وزیران دارایی اروپا در میلان برگزار شد، "ماریو دراگی" رییس بانک مرکزی اروپا، سرمایه گذاری برای کسب و کار را به عنوان یکی از "تلفات بزرگ سرمایه" اعلام کرد وگفت: سرمایه گذاری برای کسب و کار نسبت به سال 2008، 20 درصد کاهش یافته است.

در ایتالیا، چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا، اعتبار شرکت ها از اواسط سال 2011 بیش از 70 میلیارد یورو کاهش یافته است و داده ها روند ادامه دار این کاهش را نشان می دهد.

در این رابطه، در نشستی که نخست وزیران اتحادیه اروپا برگزار کردند، تنها راه حل بیرون آمدن از این بحران را سرمایه گذاری عظیم 70 میلیارد یورویی بیان کردند و افزودند: راه نجات، قرض کردن بانک مرکزی اتحادیه اروپا از دولت های اروپایی است که این امر خود بر قرض های بانک مرکزی اتحادیه اروپا خواهد افزود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار